Stad skipstunnel
Foto: Kystverket / Snøhetta

Stad skipstunnel

Oppsummert

Ein tunnel gjennom Stadlandet skal gje sikrare passasje for skipstrafikken enn no som båtane må krysse det farlege Stadhavet. Prosjektet er kostnadsrekna til 2,8 milliardar kroner. Kystverket har fått i oppdrag å starte forarbeidet.

  • Vedtok Stad skipstunnel

    – Det er bare fantastisk å få dette stadfestet i Stortinget, sier ordfører i Vanylven kommune, Lena Landsverk Sande (V) til NRK. Mandag kveld ble det bestemt at skipstunnelen, som blir verdens første, blir realisert. Skipstunnelen skal åpnes i 2026.

    Stad skipstunnel
    Foto: Kystverket / Snøhetta
  • Vedtek Stad skipstunnel

    Måndag kveld kjem eit fleirtal på Stortinget til å vedta å gjennomføre bygginga av Stad skipstunnel. – Det er slike prosjekt som bind landet saman, sa Jon Georg Dale (Frp) under debatten. Prosjektet er kostnadsrekna til fire milliardar kroner.

    Jon Georg Dale på Stortinget sin talarstol måndag 10. mai 2021.
    Foto: Stortinget
  • Stadruta utsettes

    Rederiet Cruise Service i Langevåg i Sula har bestemt seg for utsette hurtigbåtruta mellom Ålesund og Stad på grunn av pandemisituasjonen. Daglig leder Kåre G Molvær sier de satser på å komme i gang tidlig neste år. I første omgang tenker Molvær at ruta skal brukes av næringslivet i forbindelse med byggingen av Stad Skipstunnel.

  • Steinmasse til næringslivet

    1,5 millionar kubikk steinmasse kjem Vanylven til gode som følge av at Stad skipstunnel blir bygd. Tidlegare fylkesordførar Jon Aasen leiar ei gruppe som skal gi råd om bruken av steinen, og mange næringsretta verksemder får glede av dette. Gruppa meiner Prodtex, som lagar element til flytebruer, peikar seg ut. Verksemda på Fiskåholmen kan ta i mot kring 600 000 kubikk

    Jon Aasen
    Foto: Trond Vestre / NRK