Hopp til innhold
Stad skipstunnel
Illustrasjon: Kystverket/Snøhetta

Stad skipstunnel

Oppsummert

Ein tunnel gjennom Stadlandet skal gje sikrare passasje for skipstrafikken enn no som båtane må krysse det farlege Stadhavet. Prosjektet er kostnadsrekna til 2,8 milliardar kroner. Kystverket har fått i oppdrag å starte forarbeidet.

  • Skal bistå Kystverket i byggingen av Stad skipstunnel

    Etter en anbudsrunde har Kystverket valgt COWI som teknisk rådgiver for byggingen av Stad skipstunnel.

    – COWI vil være en viktig teknisk samarbeidspartner i arbeidet med å få anskaffet og bygd verdens første skipstunnel, sier prosjektleder Terje Skjeppestad i Kystverket i en pressemelding.

    Verdien på avtalen er estimert til 30 – 90 millioner kroner. Den har i tillegg en opsjon om innleie av personell. Med opsjonen om innleie har kontrakten en maksimal verdi på 150 millioner kroner, står det i pressemeldingen.

    Selve byggeprosjektet skal utføres av en hovedentreprenør gjennom en totalentreprise. Det skal lyses ut i 2024 og det kan bli byggestart i 2025.

    Stad skipstunnel (Illustrasjon Kystverket).
  • Desse kan få stein frå Stad skipstunnel

    Interessa frå næringslivet for å skaffe seg steinmassar frå Stad skipstunnel er stor. Over 3 millionar kubikkmeter fast fjell skal fjernast når bygginga går i gang. Det svarar til nærmare seks mill. kubikkmeter med sprengte steinmassar.

    Kystverket og kommunane Stad, Kinn og Vanylven har no bestemt seg for kven som kan få masser i dei tre kommunane.

    – Dette vil føre til auka verdiskaping og forsterke eit næringsliv, som allereie har vist seg som handlekraftig, seier kommunedirektør i Kinn, Øyvind Bang-Olsen i ei pressemelding frå Kystverket.

    Det er gjort ei prioriteringsliste over kva slags tiltak som kan få stein, for det er ikkje sikkert alle kan få.

    Entringsområde Kjøde og Moldefjorden, Kjøde næringsområde, Fiskåholmen, Mowi, Sighaug, Stad molo, Breivika, Småstranda, Klovningen, Årsheim, Lesto næringsområde, Pelagia, Moldefjorden, Moldefjorden, Eidekrysset, sentrumstomta Måløy, Flatraket industribygg, Nordvestvinduet Allmenning, Domstein, Babord Raudeberg Maritime park, Pelagia Måløy/Deknepollen, Skårastranda, Barstadvika, Skotteneset og Moldefjorden.

    Stad skipstunnel (Illustrasjon Kystverket).
  • Mange vil ha stein

    Kystverket og kommunane Stad, Kinn og Vanylven er einige om ei prioriteringsliste over kven som skal få steinmassar frå Stad skipstunnel. Det skal totalt fjernast over tre millionar kubikkmeter fast fjell.
    For Vanylven sin del vil selskapa Prodtex og Mowi sine anlegg på Fiskåholmen og Sighaug få mest masse, heiter det i ei pressemelding.

    Stad skipstunnel sett frå innsida
    Illustrasjon: Kystverket
  • Negativ til dumper-bruk ved Stad skipstunnel

    Vestland fylkeskommune meiner Statens vegvesen ikkje må gje Kystverket dispensasjon for bruk av dumpar på fylkesvegen for å frakte masse i samband med bygginga av Stad skipstunnel. Dette går fram i eit brev frå fylkeskommunen.

    Kystverket søkt om bruk av dumparar med ei totalvekt på 100 tonn, med eit akseltrykk på 25–35 tonn.

    Målingar av fylkesvegen si bereevne viser at han ikkje er eigna til å transportere massar med så store køyretøy. Det vil også vere problematisk å transportere massane med «ordinære» køyretøy, heiter det i brevet.

    Fylkeskommunen meiner det bør leggast opp til bruk av eigne anleggsvegar til transport av massane. Det er også mogeleg å transportere delar av massane på lekter, meiner fylkeskommunen.

    Tidlegare har også samferdselsministeren vore negativ til bruke av store dumparar under bygginga av Stad skipstunnel.

    Stad skipstunnel ved Moldefjorden
    Foto: Kystverket/ Multikonsult/Link Arkitektur
  • Vil ha stein fra Stad skipstunnel

    Stein fra bygginga av Stad skipstunnel kan skape nye kaier og næringsområder, og dermed mange nye arbeidsplasser.

    Det mener prosjektleder Terje Skjeppestad i Kystverket. Det skal tas ut 5,4 millioner kubikkmeter sprengt stein.

    I en pressemelding mener de at interessen blant kommunene er stor. Vanylven kommune har fem mottakssteder som ønsker steinmasser, Stad kommune har seks, mens Kinn kommune har sju.

SISTE FRÅ MØRE OG ROMSDAL