Det melder The Guardian.
På King's Cross i London, Berlins Hackescher Markt og på Hollywoods Walk of Fame kan forbipasserende nå se det som ser ut som kolliderte biler, men de er ikke ekte.
For å promotere sin retur til tv-ens verden - eller streamingens verden i dette tilfellet - bruker Jeremy Clarkson, James May og Richard Hammond smadrede, rykende biler som ser ut til å ha kollidert inn i stolper og med nesa inn i asfalten for å promotere ukens premiere på «The Grand Tour»:
- Les også: «Top Gear»-trio lanserer nytt program
– Ignorerer ødeleggende konsekvenser
Stuntet får medfart av veisikkerhets-organisasjoner.
- Dette er et krasst, ufølsomt og desperat stunt. Selv om jeg ikker er overrasket, ettersom de er kjente for å kjøre i store hastigheter og ignorerer ødeleggende konsekvenser ved farlig kjøring, sier Gary Rae til avisa.
– Programmer som dette må innse at tilbedelse av biler på denne måten er utdatert og malplassert, legger han til.
Skeptisk til programmet
President i trafikkorganisasjonen The Automobile Association, Edmund King, noterer seg at den ene bilen utsatt for PR-stuntet, en Toyota Prius, har fått toppkarakter trafikksamarbeidet Euro NCAP sin kollisjonstest.
– Vi lurer på om «The Grand Tour» vil få toppkarakter av seerne sine, sier han til The Guardian.
- Les også: BBC tilbyr Top Gear-stjerner titalls millioner krone
- Les også: «Top Gear»-programleder saksøkes for rasisme