«Helt perfekt» med Thomas Giertsen har vore ein stor suksess for TVNorge. Til våren er det klart for den åttande sesongen. Mykje av suksessen skuldast at dei har arbeidd med å skaffe seg ein god kjønnsbalanse i produksjonen, seier programskapar Thomas Giertsen til NRK.
– Då vi starta, var det flest menn som jobba med serien. Men ønska å få inn fleire kvinner for å få inn nye perspektiv. Det har utvikla både rolla mi og Ine-rolla, og måten parforholdet er skildra på. Og kvaliteten har utan tvil blitt betre.
I den komande sesongen er om lag halvparten av episodane regisserte av kvinner, medan det på manussida er ei lita overvekt av kvinnelege forfattarar.
Klarer ikkje å nå kvinnemålet
I norsk film- og tv-produksjon har det lenge vore for få kvinner både framfor og bak kamera. I 2003 sa dåverande direktør i Norsk filminstitutt, Vigdis Lian, at ho vurderte kvotering. Og då den raudgrøne regjeringa kom med filmmeldinga i 2007, blei dette også ei politisk sak.
Men sjølv om kulturministrar har opna for kvotering, har det vore motstand mot dette i bransjen. I 2016 var delen kvinner i nøkkelposisjonar i norsk film rundt 30 prosent, viser ein rapport frå Norsk filminstitutt (NFI).
- Les:
- Les:
Direktør Sindre Guldvog i NFI seier det er for få gode «kvinneprosjekt» å velje mellom.
– Det er søknadsmengda og kvaliteten på prosjekta som avgjer kven som får pengar. Men vi har eit mål om minst 40 prosent kvinner i nøkkelposisjonar, og at det over tid skal vere 50 prosent.
Men Guldvog seier dei har sett i gang tiltak som mediemerksemd, talentutvikling og moderat kvotering, som gjer at han trur dei etter kvart kan nå målet.
- Les:
Sverige nådde målet
I Sverige hadde dei som mål om 50 prosent kvinner i nøkkelposisjonar innan 2015. Dei nådde målsettinga i 2014. Og det skjedde etter knallhard jobbing, seier direktør Anna Serner i det svenske filminstituttet.
– Vi utfordra bransjen, og sa vi ville kvotere om vi ikkje nådde målet. Det førte til at vi fekk inn mange søknadar med kvinner i sentrale posisjonar.
- Les:
- Les:
Ho meiner NFI må vere harde om dei skal nå måla dei har sett seg.
– Dersom NFI prioriterer prosjekt med kvinner, vil produsentane finne kvinner som kan gjere jobben.
Thomas Giertsen ønsker ikkje å kaste seg inn i debatten om kjønnskvotering, men seier at dei har rekruttert kvinner av kvalitetsomsyn:
– Alle kvinnene som er hos oss er valde fordi dei var flinke, og fordi dei tilfører kvalitet og nye perspektiv til produksjonen.