Kleven verft i Ulsteinvik
Foto: Per Eide / Kleven

Kleven Verft

Oppsummert

Green Yard Group overtar det konkursramma Kleven Verft i Ulstein, eit av dei største skipsverfta i Møre og Romsdal. I mars vart verftet seld til det kroatiske industrikonsernet DIV Group, og i juli vart verftet slått konkurs.

  • Konkursårsak Kleven

    I begynnelsen av juli kommer bostyrets rapport etter konkursen i Kleven Verft. Da kan vi få flere detaljer om årsaken til konkursen og hvem som hadde ansvaret for det som skjedde.

    Bostyrer Bjørn Åge Hamre bekrefter at bostyret nå har gått grundig gjennom hendelsesforløpet og nærmer seg en konklusjon. Alt skal være klart innen 3. juli. Da er det ett år siden det tradisjonsrike Kleven-verftet i Ulstein med over 400 ansatte ble slått konkurs.

    Bankene sa stopp og nektet å videreføre låneavtalen med de kroatiske eierne.

    Hamre sier at arbeidet har vært omfattende og at det er gjort grundige intervjuer med alle involverte nøkkelpersoner. En av dem er tidligere styreleder og administrerende direktør for Kleven Verft, Tomislav Debeljak.

    I forbindelse med konkursen i fjor sommer sa Debeljak at bankene ikke hadde grunnlag for å si opp låneavtalene med Kleven og lukke selskapets konti. Han mente at de kroatiske eierne, DIV Group, ikke fikk anledning til å gjennomføre de planene de hadde for videreutvikling av Kleven.

    Debeljak understreket også at han ikke hadde gitt opp kampen om Kleven og at han tok sikte på å komme tilbake som eier.

    Etter det NRK kjenner til er det ingenting som tyder på at det har skjedd noe mer med dette. Foreløpig har ikke NRK fått svar på våre henvendelser til Debeljak og DIV Group.

    Bjørn Åge Hamre
    Foto: Frode Berg / NRK
  • MS Finnmarken bygges om i Ulstein

    Hurtigruten skal bygge om hurtigruteskipet MS Finnmarken til eit hybriddrive ekspedisjonsskip, og Green Yard Kleven i Ulstein har fått oppdraget med den omfattande tekniske oppgraderinga. Skipet skal også skifte namn til Otto Sverdrup. Leiar for ettermarknad ved verftet, Karl-Johan Barstad, seier til NRK at kontrakten er viktig for verftet og er verd fleire titalls millionar kroner og sikrar sysselsetjing for mange arbeidarar i fleire månader. Skipet kjem til verftet fredag.

    Karl-Johan Barstad, Green Yard Kleven
    Foto: Arne Flatin / NRK
  • Grønt lys til Green Yard Kleven

    Statsforvaltaren har gitt Green Yard Kleven i Ulstein løyve til resirkulering av skip. Styreleiar Hans Jørgen Fedog seier dette er eit viktig gjennombrot som gjer at dei kan kome i gang med det som var planen frå starten av. Kleven blir dermed det einaste verftet i landet som kan handtere både nybygg, reparasjon, ombygging og resirkulering.

    Green Yard Kleven. Bollestad, Ordfører og Hans Jørgen
    Foto: Idun Aalbu Rasmussen / NRK
  • Kleven får endeleg selt skip

    Etter at dei gjekk konkurs i juli, mista mange tilsette ved Kleven Verft i Ulstein jobben. No kan bygginga av eit nytt miljøvennleg skip skape mellom 90 og 120 nye arbeidsplassar i løpet av nokre månader. Verftet har no kring 50 tilsette.

  • Skal bygge skip for REM Offshore

    Herøy-selskapet REM Offshore AS har skrive kontrakt med Green Yard Kleven i Ulstein om å bygge eit havvindfartøy. Det skriv Kleven i ei pressemelding. Dette er eit forsyningsskip som allereie ligg til kai ved Kleven verft og som no blir ombygd. Skipet skulle eigentleg ha vore ferdigstilt i haust, men det kanadiske selskapet som skulle kjøpe det kansellerte kontrakten etter at Kleven gjekk konkurs tidlegare i år. Skipet skal leverast i siste kvartal i 2021, og blir skreddarsydd til å jobbe opp mot havvind-parkar.