Havila-skip i opplag
Foto: Nils-Atle Sundnes / NRK

Den maritime klynga

Oppsummert

Den maritime klynga består av verft, reiarlag, leverandørar, organisasjonar og forsking- og utvikling som alle bidreg til å utvikle næringa.

  • Håper på ei løysing neste veke

    Når hurtigruteskipet Fridtjof Nansen blir sjøsett frå Kleven Vert i Ulstein ein gong rundt årsskiftet, er framtida for verftet usikker. I 2020 må Kleven gjennom ei kraftig omstilling frå å byggje store oljefartøy og hurtigruteskip, til småbåtar, ombygging og reparasjonsarbeid. Administrerande direktør i Kleven, Kjetil Bollestad håpar på ei økonomisk løysing i neste veke og seier at dei har ein god dialog med bankane. Men han reknar likevel med at mange av dei rundt 200 tilsette må slutte.

    Kjetil Bollestad
    Foto: Privat
  • –Viktig kontrakt i krevande marknad

    Marin Teknikk i Gurskøy skal levere design for ein ny linebåt for Frøyanes AS på Stadlandet. Dette er den 11. båten Marin Teknikk har designa for det største norske linebåtreiarlaget Ervik Havfiske og deira samarbeidspartnarar. Salsdirektør Richard Gjerde seier dette er ein viktig kontrakt i ein krevande marknad.

    Pressebilde av ny linebåt
    Foto: Marin Teknikk/Ervik Havfiske
  • Ulstein går av som leiar

    Etter nesten 20 år som leiar for Island Offshore vel Håvard Ulstein å overlate roret til Tommy Walaunet. Dette skjer med verknad frå 1. september, men skiftet har vore planlagt lenge. – No ser vi pilene peikar oppover, og då kjenner eg at det er naturleg å overlate sjefsstolen til ein som vil sikre kontinuiteten i selskapet, seier Ulstein.

    Håvard Ulstein og Tommy Walaunet, påtroppande administrerande direktør
    Foto: Island Offshore
  • Nytt dykkarfartøy

    Hukkelberg Boats i Aukra skal bygge eit nytt fartøy til Servicebåt og Dykkerselskapet Frøy Vest AS i Ulstein. Den hurtiggåande båten på 14,5 meter skal bli levert i første kvartal 2020, og blir Hukkelberg sitt bygg nummer 190. Frøy Vest har gode erfaringar med Hukkelberg, som seier Frøy Vest er ein viktig kunde.

    Dykkarfartøy fra Hukkelberg Boats til Frøy VEst
    Foto: Illustrasjon
  • Verdens største levert fra Ulstein

    Verdens største plug-in hybridskip ble i dag levert fra Ulstein Verft til Color Line. Det melder Ulstein-gruppen i ei pressemelding. Over 70 prosent av leverandørene til skipet er ifølge konsernet fra den maritime klynga i Norge. Skipet, Color Hybrid, tar i bruk nye løsninger for å redusere støy og utslipp fra skipet.

    Color Hybrid
    Foto: Uavpic
Det er eit stort potensial i havvind i åra som kjem. Det meiner bransjeorganisasjon Norwegian Energy Partners I dag eksporterer Noreg teknologi og tenester for 7-9 milliardar kroner i året knytta til havvind. Om vel 10 år kan dette aukast til minst 50 milliardar kroner. Blant norske aktørar har mellom andre Ulstein Group skaffa seg ein god posisjon...
Havila i Herøy får drive fire skip på kystruta mellom Bergen og Kirkenes.