Havila-skip i opplag
Foto: Nils-Atle Sundnes / NRK

Den maritime klynga

Oppsummert

Den maritime klynga består av verft, reiarlag, leverandørar, organisasjonar og forsking- og utvikling som alle bidreg til å utvikle næringa.

  • Nytt oppdrag

    Selskapet Skipsteknisk i Ålesund har fått oppdraget med å designe det nye fiskeriforskningsskipet til Grønlands Naturinstitutt. Det nye skipet er 61 meter langt, og skal bygges og utrustes for forskning både innen fiskeri og havforskning

    M/S "BOURBON JADE" - Yard no. 193 by: AKER LANGSTEN AS - AKER Y
    Foto: Harald M. Valderhaug / Harald M. Valderhaug
  • Ny kontrakt til Aas Mek. Verksted

    Aas Mek. Verksted i Vestnes skal bygge ein brønnbåt for Brønnbåt Nord AS. Dette er nybygg nummer 205, og har verftets eigen design. Skroget blir bygt i utlandet og båten skal vere klar til overlevering i første kvartal i 2021. Verftet meiner kontrakten er ei stadfesting av Aas Mek. Verksted sin leiande posisjon som brønnbåtbyggar.

    Illustrasjon brønnbåt frå Aas Mek Verksted
    Foto: Aas Mek Verkstad
  • – Har passert bunnen

    Den økonomiske nedgangstiden i offshore har sannsynligvis passert bunnen ifølge Garantiinstituttet for eksportkreditt (GIEK). GIEKS analysesjef, Terje Mauer, forventer økt aktivitet i tiden framover, spesielt i Nordsjøen. Han understreker likevel at det fremdeles er for mange ledige fartøy i forhold til etterspørselen, og at flere av disse fartøyene har ligget i opplag i lengre tid. Inntjeningen er derfor for lav i forhold til gjeldsbyrden i mange av rederiene. – GIEK forventer derfor, slik vi også gjorde i høst, å se restruktureringer blant flere norske offshore service-rederier de neste 12 måneder. Først når selskapene i sektoren har fått bukt med overskuddet av skip og fått på plass en robust kapitalstruktur, vil GIEK friskmelde sektoren, sier Terje Mauer.

    Skip i opplag
    Foto: Nils-Atle Sundnes / NRK
  • Krevjande marknad for Olympic

    Olympic Subsea i Herøy melder om krevjande marknaden i 2018. Resultatet før skatt blei 158 millionar kroner i minus, men driftsresultatet før avskrivingar og nedskrivingar var på 44 millionar i pluss. Hovudeigar Stig Remøy skriv i ei pressemelding at selskapet ligg før skjema mot 2021 på drifta, og det er dei godt nøgde med, spesielt sidan marknadssituasjonen framleis er krevjande.

  • Fornøgd med prøvetur

    I helga blei det nye hurtigruteskipet MS «Roald Amundsen» testa på Sunnmøre. Skipet skal saman med MS «Fridtjof Nansen» bli verdas mest miljøvennlege og avanserte ekspedisjonscruiseskip. Skipa blir bygd på Kleven verft i Ulstein. Prøveturen var mellom annan viktig for å få testa dei tekniske systema om bord i skipet. – Eg er veldig fornøgd med resultatet av prøveturen, seier Kleven-direktør Olav Nakken etter at skiftet kom tilbake til verftet måndag morgon.

    Hurtigruten MS Roald Amundsen
    Foto: TOR ERIK KVALSVIK/Kleven/Hurtigruten
Det er eit stort potensial i havvind i åra som kjem. Det meiner bransjeorganisasjon Norwegian Energy Partners I dag eksporterer Noreg teknologi og tenester for 7-9 milliardar kroner i året knytta til havvind. Om vel 10 år kan dette aukast til minst 50 milliardar kroner. Blant norske aktørar har mellom andre Ulstein Group skaffa seg ein god posisjon...
Havila i Herøy får drive fire skip på kystruta mellom Bergen og Kirkenes.