Havila-skip i opplag
Foto: Nils-Atle Sundnes / NRK

Den maritime klynga

Oppsummert

Den maritime klynga består av verft, reiarlag, leverandørar, organisasjonar og forsking- og utvikling som alle bidreg til å utvikle næringa.

  • Krevjande prosjekt fører til tap

    Hareid Group gjekk 39 millionar kroner i minus førre år, trass i at selskapet sette omsetningsrekord. – Det er framleis vanskelege tider i marknaden. Prosjekta våre har vore krevjande og meir komplekse enn venta, seier konstituert konsernsjef Øyvind Halkjelsvik.

  • – Behov for meir kompetanse

    Fleire av verfta i fylket opplever utfordringar med å få tak i ny kompetanse når dei no har gått over frå å bygge offshoreskip til meir eksklusive ekspedisjons-cruiseskip. – Dei nye cruiseskipa set heilt andre krav til interiøret og no må verfta styrke kompetansen innan denne typen skipsinnreiing, seier Jan Thormodsæter, dagleg leiar i Maritim foreining for Søre Sunnmøre.

    Jan Thormodsæter, MAFOSS
    Foto: Arne Flatin / NRK
  • Havyard blir grønare

    Herøy-selskapet Havyard og forskingsinstituttet SINTEF Ocean har gått inn eit samarbeid som skal gjere skipsfarten meir miljøvennleg. Programmet strekker seg over tre år og har ei økonomisk ramme på rundt 130 millionar kroner. Målet er å utvikle kompetanse og løysingar som gjer Havyard i stand til å levere endå meir miljøvennlege og sikre skip til kundane sine, skriv Havyard i ei pressemelding.

    Bilde 1 fra venstre: Trond Johnsen (SINTEF Ocean) og Kristian Steinsvik (Havyard Design & Solutions)
    Foto: SINTEF Ocean
  • Tilbake i bransjen

    Ålesunderen Andy Farstad satser på nytt innen offshore. Hans selskap Farstad Shipping, som var et av verdens største, ble hardt rammet av offshore-krisen, og måtte etterhvert fusjonere, og bli en del av Solstad Farstad. Farstad ble imidlertid så misfornøyd med utviklinga av det selskapet, at han trakk seg helt ut. Nå starter han et nytt selskap sammen med sin sønn Sverre Olav Farstad, Svein-Leon Aure og Roger Halsebakk. De har kjøpt sin første båt, og markerer i dag opppstarten av Sverre Farstad & Co AS.

    Sverre Andreas Farstad, styreleder Farstad Shipping
    Foto: Frode Berg / NRK
  • Myklebust Verft med ny kontrakt

    Myklebust Verft har inngått kontrakt med Sølvtrans Rederi om bygging av en ny brønnbåt, det skriver selskapet i en pressemelding.

    – Dette er en fantastisk dag for alle oss ved Myklebust Verft. At Sølvtrans, som er verdens største brønnbåtrederi, velger å komme tilbake for å bygge mer hos oss er en stor tillitserklæring, sier daglig leder Inge- Jonny Hide.

    Den nye brønnbåten skal leveres i mars 2021.

    Fra venstre Roger Halsebakk og Inge-Jonny Hide
    Foto: Myklebust Verft AS
Det er eit stort potensial i havvind i åra som kjem. Det meiner bransjeorganisasjon Norwegian Energy Partners I dag eksporterer Noreg teknologi og tenester for 7-9 milliardar kroner i året knytta til havvind. Om vel 10 år kan dette aukast til minst 50 milliardar kroner. Blant norske aktørar har mellom andre Ulstein Group skaffa seg ein god posisjon...
Havila i Herøy får drive fire skip på kystruta mellom Bergen og Kirkenes.