Havila-skip i opplag
Foto: Nils-Atle Sundnes / NRK

Den maritime klynga

Oppsummert

Den maritime klynga består av verft, reiarlag, leverandørar, organisasjonar og forsking- og utvikling som alle bidreg til å utvikle næringa.

  • Avtale for Havyard

    Havyard Group i Herøy sitt verft i Leirvik i Sogn har fått på plass avtale om finansiering av byggeprosjeketene de holder på med, melder nettavisa nett.no

    Verftet har slitt økonomisk, men nå har rederne og kreditorene garantert for pengene som trengs for å bygge ferdig fem ferjer til Fjord 1 og et stor brønnbåt til rederiert Sølvtrans.

    De fem hybridferjene skal leveres de første månednene neste år.

    Verdas største brønnbåt
    Foto: David Zadig / David Zadig
  • Avslutter arbeidsforhold

    Styret i Herøy-selskapet Havyard Group og konsernsjef Geir Johan Bakke (bildet) har blitt enig om å avslutte arbeidsforholdet med umiddelbar virkning. Det skriver selskapet i en børsmelding. Bakke har vært ansatt i Havyard Group siden 2001, og konsernsjef siden 2004. Gunnar Larsen vil fungere som konstituert administrerende direktør. Arbeidet med å rekruttere en permanent konsernsjef vil bli igangsatt umiddelbart, opplyser selskapet. Nylig ble det kjent at Havyard Ship Technology er i store økonomiske vansker. Havyard-konsernet har nærmere 600 ansatte og en ordrebok på over 4,3 milliarder kroner.

    Geir Johan Bakke (Havyard)
    Foto: Siv-Elin Nærø
  • Ny Mørenot-fabrikk i Litauen

    Mørenot, med base i Ålesund og Haram, skal bygge ein ny fabrikk i Litauen. Målet er ein meir effektiv produksjon av notposar til oppdrett, seier leiar for forretningsutvikling i Mørenot, Ivar Sandnes. Liudas Velykis, som allereie leiar tråldør-fabrikken på same stad, skal leie den nye fabrikken.

    Liudas Velykis og Ivar Sandnes i Mørenot
    Foto: Mørenot
  • Nytt krillfartøy

    Rimfrost inngår kontrakt med Westcon og bygging av eit nytt krillfartøy til over ein milliard norske kroner. Det gir den maritime klynga på Sunnmøre og andre norske verksemder oppdrag for nærare ein halv milliard kroner, seier hovudeigar Stig Remøy. Kongsberg Maritime har deisigna fartøyet som skal ha minimale utslepp og stor grad av energigjenbruk. Skroget blir bygd i Tyrkia.

    Nytt krillfartøy til Rimfrost
    Foto: Rimfrost
  • Kontrakt til Aas Mek Verksted

    Aas Mek Verksted i Vestnes skal bygge ein brønnbåt for Nova Sea Service som held til i Herøy i Sandnessjøen. Båten er av verftets eigen design, og skal vere eit skip med lågt drivstofforbruk, og sterkt reduserte utslepp til luft, sjø og støy. Skroget blir bygd i utlandet og nybygget blir levert reiarlaget i september 2021. Også i 2017 leverte Aas Mek Verksted ein båt til reiarlaget i Sandnessjøen.

    Aas Mek Verksted skal bygge ny brønnbåt til reiarlag i Sandnessjøen.
    Foto: Aas Mek Verksted
Det er eit stort potensial i havvind i åra som kjem. Det meiner bransjeorganisasjon Norwegian Energy Partners I dag eksporterer Noreg teknologi og tenester for 7-9 milliardar kroner i året knytta til havvind. Om vel 10 år kan dette aukast til minst 50 milliardar kroner. Blant norske aktørar har mellom andre Ulstein Group skaffa seg ein god posisjon...
Havila i Herøy får drive fire skip på kystruta mellom Bergen og Kirkenes.