Havila-skip i opplag
Foto: Nils-Atle Sundnes / NRK

Den maritime klynga

Oppsummert

Den maritime klynga består av verft, reiarlag, leverandørar, organisasjonar og forsking- og utvikling som alle bidreg til å utvikle næringa.

  • Vil bygge verdas største yacht

    Vard har inngått ei kontrakt på bygginga av Somnio, ein yacht som skal vere 222 meter lang og 27 meter brei. Den vil også ha 39 luksusleilegheiter om bord og blir beskrive som verdas største yacht. Fartøyet skal bli levert frå Vard Søviknes på Sunnmøre våren 2024. Det skriv selskapet i ei pressemelding.

    Fartøyet sitt skrog vil bli bygd ved Vard sitt verft i Romania, før det skal bli slept til Vard Søviknes for vidare utrusting, ferdigstilling, testing og levering. Vard opplyser at prosjektet vil engasjere ein rekke selskap både internt og hos leverandørar i den maritime klynga.

    – Eg har hatt mange drøymar i løpet av mine 37 år i Vard, men gleda av å hente heim denne kontrakt overgår alt eg nokon gong hadde håpa på, seier Rune Rødset, sals- og marknadssjef i Vard.

    Yacht Liner for Somnio som Vard skal bygge.
    Foto: KlausJordan
  • Oppdrag til Ulstein

    Ulstein Design & Solution skal utvikle eit X-Bow-containerskip med utsleppsfri framdrift saman med Edge Navigation. Kommersiell direktør Lars Ståle Skoge seier dette er eit ideelt prosjekt for Ulstein. Containerskipet blir utvikla som eit ledd i å oppnå nullutslepp innan sjøtransporten.

    Containerskip i samarbeid mellom Ulstein Design & Solution og Edge Navigation.
    Foto: Ulstein Design & Solution og Edge Navigation.
  • Overskot for Ulstein Group

    Ulstein Group hadde i 2020 ei omsetning på 1,64 milliardar kroner og eit driftsresultat på 7,8 millionar kroner. Konsernets driftsresultat for 2020 viser at restruktureringsprosessen har gitt resultat, sjølv i eit år der covid-19 har hatt stor innverknad, skriv selskapet i ei pressemelding.

    –Dette er eit vitnemål om at vi har lykkast med omstillingsprosessen etter nedgangen i olje- og gassmarknaden, seier konsernsjef Cathrine Kristiseter Marti.

    Ho legg vekt på at nybygde skip i stadig aukande grad vert utrusta med meir miljøvenleg teknologi, og at moglegheitene framover innan låg- og nullkarbonløysingar er forventa å auke.

    Konsernsjef i Ulstein Group, Cathrine Kristiseter Marti
    Foto: Per Eide Studio / Per Eide Studio
  • Vil bli verdens første

    De maritime bedriftene på Nordvestlandet vil bli verdens første utslippsfrie maritime klynge. Det sier Njål Sævik som har ledet arbeidet med den nye strategien. Målet er å designe, bygge, utruste og drifte fremtidens nullutslippsfartøy. Det skal også installeres utslippsfrie fremdrfitssystemer i eksisterende flåte.

    Njål Sævik, adm.dir. Havila Shipping
    Foto: Frode Berg / NRK
  • – Må bli meir miljøvennleg

    – Den maritime klynga i Nordvest må omstille seg til meir miljøvenleg produksjon. Det seier sjefanalytikar for berekraftig finans i Nordea, Thina Saltvedt. Ho meiner at det einaste alternativet til omstilling er nedlegging. Den maritime klynga presenterer seinare i dag miljøsatsinga for dei neste åra. Dei er einige i at det er umogeleg å planlegge framover utan å ha fokus på miljø.

    Thina Saltvedt
    Foto: Marit Kolberg / NRK
Det er eit stort potensial i havvind i åra som kjem. Det meiner bransjeorganisasjon Norwegian Energy Partners I dag eksporterer Noreg teknologi og tenester for 7-9 milliardar kroner i året knytta til havvind. Om vel 10 år kan dette aukast til minst 50 milliardar kroner. Blant norske aktørar har mellom andre Ulstein Group skaffa seg ein god posisjon...
Havila i Herøy får drive fire skip på kystruta mellom Bergen og Kirkenes.