Olje- og energiminister på Nyhamna
Foto: Gunnar Sandvik/NRK

Næringsliv i Møre og Romsdal

Oppsummert

Nyheiter frå næringslivet i Møre og Romsdal

  • Vil bli med til Havila Kystruten

    Alle som er involverte i overdraginga frå Hurtigruten til Havila Kystruten blir med over til Kystruten. Det er totalt snakk om 386 personar. Havila Kystruten, med hovudbase i Fosnavåg, tek frå januar 2021 over drifta av fire av dei elleve seglingane på strekninga Bergen-Kirkenes. HR-direktør i Havila Kystruten, Monica Nipen, seier det er svært gledeleg at mannskapet vil flytte over til Kystruten.

    HR-leiar Monica Nipen i Havila Kystruten
    Foto: Havila Kystruten
  • Ønsker ikke Trøndelag-utredning

    Kristiansund og Nordmøre Næringsforum har gjennomført en medlemsundersøkelse som viser at størsteparten av medlemmene ser flest ulemper ved en utredning av regionflytting til Trøndelag. Næringslivet skulle heller sett at man styrket relasjonene og samarbeidet med nabokommunene på Nordmøre. Det er tydelig at medlemmene ikke ønsker en utredning, men at det samtidig ikke har stor betydning for næringslivet fordi næringslivet begrenser seg ikke til kommune-, fylkes- eller regionsgrenser, står det i undersøkelsen.


  • 6,9 millionar til forsking

    Bedrifter og kommunar i Møre og Romsdal kan no søke om støtte på inntil 500 000 kroner for å kome i gang med forsking- og utviklingsprosjekt. Regionalt forskingsfond Møre og Romsdal lyser no ut kvalifiseringsstøtte til forskingsbasert innovasjon og har ei samla ramme på 6,9 millionar. Prosjekta må handle om minst to av følgande tema: Prosjekt som bidrar til berekraftige løysingar, mogleggjerande teknologiar, havrommet som grunnlag for næring eller innovasjon i kommunal sektor.

  • Kan gå utover handelsstanden

    Handelsstanden i både Kristiansund og Molde vil bli rammet dersom Hurtigruten kutter i liggetiden i disse to byene. Det sier Torill Dyrkorn, daglig leder i Visit Nordvest, som er reiselivselskapet for Romsdal og Nordmøre. Hurtigruten har ute på høring et forslag om nye rutetider som bestemmer hvor lenge skipene ligger til kai. På nordgående rute er det snakk om å la båtene ligge i ett kvarter i Kristiansund og Molde, mens i Ålesund kan de bli liggende i over ti timer.

    Markedssjef i Visit Nordvest Torunn Dyrkorn.
    Foto: Gunnar Sandvik / NRK
  • Stor interesse for møbelpatent

    Sykkylven Stål opplever stor interesse for eit nytt fuksjonssystem som skal gi bedre sittekomfort. På ei stor møbelmesse i Stockholm lanserte de sin egen merkevare ut av sitt patenterte system. Både Brunstad, Stordal Møbler og Formfin har tatt i bruk den nye patenten. I løpet av uka skal de sende fra seg beslag til noen av de største møbelprodusentene i Europa, som skal designe rundt patenten deres. – Det er veldig spennende. Det er mye å ta tak i, men det er det vi lever for, sier eksportsjef Ranveig-Mari Fagerli.

Kraftsituasjonen er prekær på Nordmøre og i Romsdal. Næringslivet meiner dette hindrar nysatsing. I dag fekk Mørebenken klar melding om at det ikkje er straumkapasitet til det grøne skiftet.
På Åndalsnes hadde DNT Romsdal ein motreaksjon til ein av årets største handledagar. Folk blei oppmoda til å dra på Grønn fredag for å kjøpte brukt, og byte bort ting ein allereie har.
Animasjon av det planlagte klatresenteret i Molde som Romsdal Tindegruppe står bak, i samarbeid med Molde Næringseiendom.
Furene AS har nyleg brukt 14 millionar kroner på nye lokale i Dragsund i Herøy. Arbeids- og inkluderingsbedrifta har hovudkontor i Volda og er eigd av Norges Handikapforbund, Møre og Romsdal Fylkeskommune og ni kommunar på Sunnmøre og Nordfjord.
Rundt halve staben i Kristiansund blir overtallig når Shell selger Draugen-plattformen til Okea. Likevel skal ingen sies opp. Overtallige får bli med over til den nye eieren.