Strømmingselskapet for TV-serier og filmer sikret seg 1.690.000 nye kunder på verdensbasis i andre kvartal – 230.000 flere enn hva analytikerne hadde forventet, skriver bransjebladet Variety.
Og selskapet forventer å fortsatt ekspandere voldsomt. I tredje kvartal forventer de å få nærmere 3,7 millioner flere kunder.
Selskapet opplyser selv at den økte månedsprisen for å få tjenesten i HD-kvalitet har hatt minimalt negativt utslag for medlemsveksten.
– Vår brede suksess fra Argentina til Finland har overbevist oss om at det er riktig å jobbe aggressivt mot videre global ekspansjon, sier Netflix-sjef Reed Hastings.
Netflix-sjef Reed Hastings kan se tilbake på et svært godt år for strømmingsselskapet.
Foto: FRED PROUSER / ReutersDoblet overskuddet
Han kan konstatere at selskapet hans omsatte for 8,3 milliarder kroner i andre kvartal.
Overskuddet ble på 440 millioner kroner – noe som er en dobling fra samme periode i fjor. Og markedet er glade i Netflix-aksjen: Den har økt i verdi med 70 prosent på ett år.
Netflix viser til at de ved utgangen av 2014 fortsatt bare vil være tilgjengelige for en tredel av klodens husstander som har tilgang på bredbånd, og at muligheten for å vokse ytterligere er sterkt til stede.
- Les også:
- Les også:
Ekspanderer ytteligere
Selskapet har nå passert 50 millioner kunder på verdensbasis, og er til stede 40 land. I september lanseres tjenesten i nye og store europeiske markeder når Tyskland, Frankrike, Luxemburg, Belgia, Østerrike og Sveits står for tur.
Tall fra februar i år viser at 20 prosent av norske husstander har Netflix, og at én million nordmenn har tilgang til tjenesten.
Eksklusive TV-serier som «House of Cards» og «Orange Is The New Black» har fått mye omtale, og har vært svært viktige i å øke kundebasen til Netflix.
Sesong to av sistnevnte serie har vært en stor suksess for selskapet. I tillegg til å
, og er den mest sette Netflix-serien i alle markeder.- Les også:
VIDEO: NRK møtte skuespillerne fra Netflix-serien «Orange Is The New Black».