Det gir en seerandel på nesten 65 prosent, og gjør prisutdelingen på Christiania teater til ukens mest sette program.
– Det er jo et helt fantastisk tall! Jeg følte at sendingen gikk veldig bra, og alt gikk som planlagt – noe som ikke er noen selvfølge under en direktesending, sier programleder Trond-Viggo Torgersen til NRK.no.
Les også:
Kom i kjole
Han åpnet showet kledd i en svart aftenkjole, og serverte flere vitser myntet på blant annet Carl I. Hagen og hans angrep på sin tidligere svigersønn før sommeren.
– Jeg har fått veldig mange hyggelige tilbakemeldinger på at showet var en fin blanding av både humor og alvor, forteller Torgersen.
Les også:
Like bra gikk det ikke med den TV2-sendte jubileumskonserten fra Momarkedet lørdag kveld. Artistgallaen ble sendt på NRK frem til 2007, da Røde kors vedtok å kutte ut TV-showet på grunn av dårlig økonomi.
1 av 4 så «Momarkedet»
I anledning 60-årsmarkeringen i år, ble showet gjenopplivet og sendt på TV2. Bare 400 000 seere valgte å følge sendingen, 24 prosent av de som så på TV i dette tidsrommet. TV2 er likevel fornøyd med tallene.
– Det er første gang showet sendes på TV2, og seertallene ligger rundt der vi forventet at de ville være, sier pressekontakt Benedikte Hagesæther i TV2 til NRK.no.
Les også:
(Artikkelen fortsetter under bildet)
Hun forteller at de er glade for å ha artistgallaen på Momarkedet tilbake til skjermen igjen etter to års fravær, og at TV2 allerede har bestemt seg for å sende showet på TV også de to neste årene.
Lørdag kveld konkurrerte «Momarkedet» mot «Sjukehuset i Aidensfield» på NRK, som var førstevalget til 42 prosent av TV-seerne i dette tidsrommet.
De to siste årene «Momarkedet» ble sendt på NRK, gikk seertallene fra 580 000 i 2006 til 524 000 i 2007.