Facebook droppar «falske nyheiter»-åtvaring

Seier verkemiddelet ikkje har hatt den effekten plattforma hadde håpa.

Mark Zuckerberg

ENDRAR STRATEGIEN: Mark Zuckerberg endrar strategien etter at falske nyheiter-åtvaring ikkje har hatt den effekten dei håpa.

Foto: Eric Risberg / Ap

I desember 2016, starta Facebook ein offensiv, der nyheiter som blei avslørt som falske skulle bli markert som «omstridt», noko som gjorde at sakene hamna lenger ned i nyheitsfeeden du har som brukar.

Men dette har ikkje hatt den effekten Facebook hadde håpa på, skriv BBC.

Facebook innfører varsling for tvilsomme nyheter

ÅTVARING: Dersom nyheiter blei avslørt som falske dukka det opp eit åtvaring som såg slik ut.

Foto: Facebook

Motsett effekt

Målet var, ifølgje Mark Zuckerberg, at desse tiltaka ville bidra til å gjere det mindre lønsamt å spreie desinformasjon for dei som stammer og tener pengar ved å få fleire folk til å besøke nettstadene sine.

LES OGSÅ: Her er sakene Facebook vil stoppe

«Forsking, som tek for seg retting av feilinformasjon, har derimot vist at det å ha eit tydeleg varsel, som eit raudt flagg, ved sida av ein artikkel, vil forsterke ei allereie djupt forankra tru – altså motsett effekt enn det som var tiltenkt», skriv Tessa Lyons i Facebook i eit blogginnlegg.

Endrar strategien

Facebook går difor over til å vise «relaterte artiklar» ved sida av omstridde nyheiter.

Plattforma har testa denne framgangsmåten og funnet at sjølv om dette ikkje reduserer klikk-talet på omstridde artiklar, så fører det til at artiklane blei delt færre gonger.

Dersom folk forsøker å dele ei omstridt nyheit, dukkar det lenker til faktasjekka kjelder, skriv BBC.

– Eit bra initiativ

Høgskulelektor ved BI, Cecilie Staude, meiner Facebook er tent med å fjerne falske nyheiter-varselet.

– Facebook er avhengig av at folk har tillit til den digitale plattforma. Facebook har hatt store problem med falske nyheiter, og når det viser seg at tiltaket med varsling verkar mot si hensikt, så er dei tent med å sjå på andre løysingar, seier Cecilie Staude.

At Facebook heller går over til å plassere relaterte artiklar ved sida av falske nyheiter meiner Staude er ein god idé.

– Det er eit bra initiativ fordi det skaper truverd. Facebook er ein så viktig kanal for det brede lag av folket, og det er ein enormt viktig marknadsføringskanal som lever av annonseinntekter. Difor er Facebook heilt avhending av tillit hos folk. Så får vi sjå kva effekt dei nye tiltaka har, seier Staude.

Kulturstrøm

  • Mangler midler til utsmykking

    Et drøyt år før åpningen av det nye Nasjonalmuseet på Vestbanen i Oslo, finnes det ingen planer for utsmykkingen av blant annet utearealene, skriver Klassekampen. Det 55.000 kvadratmeter store bygget blir norgeshistoriens dyreste, med en prislapp på 6 milliarder kroner. Normalt settes inntil 1,5 prosent av byggets totalkostnad til utsmykking. Men fordi Finansdepartementet sa nei til det samarbeid mellom museet og Koro, eller Kunst i offentlige rom, kan museet ha gått glipp av 90 millioner kroner til utsmykking.

    Visning Nasjonalmuseet på Vestbanen
    Foto: Ole Berg-Rusten / NTB Scanpix
  • – Dette er et minefelt

    Urovekkende politisk kunst er sjelden vare her i landet, og forholdet mellom politikk og kulturliv er ofte preget av fine ord. Men det kan også være et minefelt, mener NRKs kulturkommentator Agnes Moxnes. Hun minner om at flere av justisminister Tor Mikkel Waras partifeller har hevdet at taggingen av bilen og huset hans var inspirert av et teaterstykke på Black Box-teateret Oslo.

Flere kulturnyheter