Lørdag 30. juli hadde teaterstykket «Harry Potter and the Cursed Child» premiere i London. Stykket, som er den åttende fortellingen om trollmannen, har vekket stor interesse verden rundt.
Ifølge den engelske avisen The Independent at tusenvis av fans har signert en underskriftskampanje for å få utviklet Harry Potter Go.
Underskriftskampanjen ble lansert av Ashtyn Hannon, og målet er å få Warner Bros med på tanken.
– I en virtuell virkelighet av et Harry Potter-spill, kunne du ha kastet ekte trylleformler, skrives det i underskriftskampanjen.
Onsdag denne uken hadde 9000 signert kampanjen, skriver Huffington Post.
Rykter om Harry Potter Go
Søndag begynte ryktene å svirre om at Harry Potter skal bli det nye Pokémon Go, ifølge NME.
Også spillnettstedet The Bitbag skriver at magien er i ferd med å finne veien til den virkelige verdens mobiltelefoner, i en ny versjon av Pokémon Go.
Samtidig skriver flere nettkommentatorer at ryktene ikke har hold i virkeligheten.
Pokémon Go er et mobilspill basert på 90-tallsspillet Pokémon, der spillere går rundt i den virkelige verden for å fange virtuelle pokémon-monstre.
Enorm Pokémon-interesse
I Norge har Pokémon Go fått enorm oppmerksomhet, og fikk i juli fått mer omtale i norske medier enn den amerikanske presidentvalgkampen.
Også i sosiale medier er interessen stor.
– På Facebook er Pokémon Go det desidert største temaet i Norge. Nesten halvparten av det folk liker, skriver statuser om eller kommenterer på Facebook handler om Pokémon, sier Kristina Nilsen, analysesjef i medieanalysebyrået Retriever.
I juli publiseres det hvert døgn rundt 40.000 til 50.000 likes, statuser og kommentarer om spillet på Facebook. 59 prosent av disse publiseres av kvinner.
– Den typiske personen som skriver om Pokémon på Facebook er en kvinne i alderen 35 til 44 år, som er bosatt i Akershus, sier Nilsen.