I slutten av forrige sesong lovet Jan Erik at det skulle bygges noe til å henge bak
Og nå har vår Love Boat bevist at den fungerer like bra på vann som på land.Ideen for årets Autofil Edition var å bygge en båt- og campinghybrid, og ved hjelp av Sørlandets beste håndverkere, samt en god dose fantasi ble det hele en stor suksess.
Produsent, Alexander Berg-Hansen, var opprinnelig nervøs for at båten kom til å se litt stor ut når den ble dratt av bobla. Men, responen var enormt positiv. Det ble rett og slett tidenes koseligste ekvipasje.
Med stor dobbeltseng i front, vask, kokebluss, avtakbar vanntett solseng, bruks- og transportkalesje, samt et portabelt toalett for den usjenerte beviser båten hvor mye du faktisk kan få ut av 13 fot.
Det er god plass til to, eller en familie på tre. 15-hesters utendbordsmotor fra Suzuki gjør at det går i passe tempo, båten er faktisk ikke langt fra å plane.
Hengeren har selvølgelig heller ikke fått være i fred og står i god stil til bobla og båten, med matchende lakk, små propeller på skjermene og boble-lykter.
Byggingen fra A til Å:
Jan Erik setter seg ned på Eikeli båtbyggeri sammen med Odd Bjørn Jørgensen og Kjell Rasmussen. Dette er to av karene som skal lose love boat-prosjektet trygt i havn.
Jan Erik ønsker seg en passende båt og henger til fjorårets prosjekt, Autofil-bobla. Egentlig er det ikke bare en båt, for den skal også kunne fungere som en campignvogn.
De bestemmer seg for at en liten trimaran på 13 fot burde være perfekt for årets utgave av Autofil Edition.
Når trimaranen er på plass går Kjell og Odd Bjørn igang med å tilpasse båten til en perfekt camping-hybrid.
Det blir beslutta å lakkere skroget før bygginga går videre, og for jobben velges Custom Cars i Lillesand. Flinke gutter med et verksted du må over dammen for å finne makan til.
Forandring i planene
Båtbyggerne våre er godt igang med å innrede båten. Den skal ta igjen formene fra bobla, og takket være smarte løsninger er det plass til alt som trengs.
Det blir for trist om en staslig boble skal trekke på en flott båt på en kjedelig henger med plastskjermer. Custom Cars settes i sving med å gjøre den litt mer spennende.
Etter hvert begynner båten virkelig å ta form, og Jan Erik tester ut den herlige dobbeltsenga foran i kabinen. For en så liten mann er det mer enn nok plass til å ligge på tvers.
Siste finpuss
Ivar Åsland, den eminente lakkkunstneren setter i gang med å motivlakkere båten vår. Her skal det bli flott med fine gullfisker, det må jo bil gjennomført.
Den originale motoren vil få seriøst pustebesvær om den må trekke på en henger. Derfor huker Autofil-Larssen inn bobleekspert Morten Brattås for å skremme litt flere hester ut av motoren.
Til slutt blir Love Boat testet både som vampingvogn og båt i fantastisk vær på Sørlandet.
Takk til alle som har loset prosjektet trygt i havn.