Hopp til innhold

Google vurderer å betale mediehus for nyheiter

Europeiske mediehus skal vere i samtalar med Google for å få i stand ein avtale om betaling for nyheiter. Grunnen til at søkemotoren gjer dette no, skal vere det nye EU-direktivet for opphavsrett.

Facebook og Google

Både Facebook og Google har fått kritikk for å tene pengar på reklame når dei formidlar vidare innhald andre har laga, utan å gi noko tilbake. I oktober innleia Facebook eit samarbeid med fleire amerikanske medium. No vurderer Google å gjere det same med europeiske mediehus.

Foto: Denis Charlet / AFP

Forhandlingane mellom nettselskapet og mediehusa skal vere på eit tidleg stadium. Dei franske avisene Le Monde og Le Figaro er blant avisene som deltek i samtalane, skriv Financial Times.

I 2018 blei Google News lansert. Dette er ei teneste som samlar brukartilpassa nyheiter.

Men no er Google i ferd med å utvikle eit nytt produkt for nyheiter, der dei vurderer å betale for å formidle vidare nyheiter frå nettaviser.

– Vi ønsker å hjelpe folk til å finne kvalitetsjournalistikk. Det er viktig for eit informert demokrati og bidreg til ein berekraftig nyheitsindustri, seier visepresident for nyheiter i Google, Richard Gingras til avisa.

Franske aviser

Franske aviser som Le Figaro og Le Monde skal vere i forhandlingar med Google om å vere med i eit nytt nyheitsprosjekt.

Foto: ERIC GAILLARD / REUTERS

Nytt direktiv

Bakgrunnen for initiativet er innføringa av eit nytt direktiv for opphavsrett i EU. Målet med dei nye reglane er å sikre at dei som har opphavsretten til fotografi, video, musikk og tekst får betalt når det blir delt på nettet.

Frankrike er plukka ut som prøveområdet for Google fordi dei var det første landet som innførte direktivet.

Googles nye grep liknar det Facebook gjorde i USA i fjor haust. Då lanserte dei ein nyheitsfunksjon, etter at dei hadde gjort avtalar verdt fleire millionar dollar med blant andre Buzzfeed, The New York Times og The Wall Street Journal.

Målet er å satse på kvalitetssikra journalistikk, etter at Facebook hadde fått massiv kritikk for å bli brukt til å spreie falske nyheiter og desinformasjon.

Vil samarbeide med dei store aktørane

Både Google og Facebook har også fått kritikk for å tene pengar på reklame ved å dele redaksjonelt innhald, utan å betale noko tilbake til dei som har laga innhaldet.

Men Google seier det framleis er uaktuelt å betale redaksjonar for formidling av lenker i søkemotoren. Dei ønsker i staden å støtte journalistikken gjennom nye tenester som gir enkelte redaksjonar meir merksemd, rekkevidd og inntekter.

Men det kan føre til at dei som får i stand ein avtale med søkegiganten, kan få ein fordel, trur direktør Rasmus Kleis Nielsen ved Reuters Institute for the Study of Journalism ved universitetet i Oxford.

– Det er mange redaksjonar som kjempar om merksemda. Det er difor sannsynleg at slike lisensavtalar blir for nokre få av dei største utgjevarane, seier han til Financial Times.

Kulturstrøm

  • «That '70s Show»-skuespiller kjent skyldig i voldtekter

    En jury har kjent skuespiller Danny Masterson, som spilte i komiserien «That '70s Show» på 2000-tallet, skyldig i to av tre voldtekter han er tiltalt for.

    Den tredje voldtektstiltalen har bakgrunn i anklager fra en mangeårig kjæreste av Masterson. Juryen, som besto av sju kvinner og fem menn, stemte åtte mot fire for å frikjenne skuespilleren i dette tilfellet.

    Han kan få opptil 30 års fengselsstraff.

    Tiltalene mot Masterson ble reist tilbake i 2020. Det er andre gang saken er oppe for retten. I desember i fjor klare ikke juryen å komme til enighet.

    Den omstridte Scientologikirken har spilt en vesentlig rolle i Mastersons sak. Ifølge påtalemyndigheten voldtok skuespilleren kvinnene, som var medlemmer av kirken, i hjemmet sitt i Hollywood Hills mellom 2001 og 2003.

    (NTB)

    «That '70s Show»-stjernen Danny Masterson (t.h.) ble onsdag funnet skyldig i to voldtekter fra tidlig 2000-tallet
    Foto: AP
  • Røynesdal ny direktør i Nasjonalmuseet

    Ingrid Røynesdal blir ny direktør i Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design.

    Røynesdal kommer fra jobben som administrerende direktør for Oslo-filharmonien, der hun har vært leder siden 2013.