Hopp til innhold

Google vurderer å betale mediehus for nyheiter

Europeiske mediehus skal vere i samtalar med Google for å få i stand ein avtale om betaling for nyheiter. Grunnen til at søkemotoren gjer dette no, skal vere det nye EU-direktivet for opphavsrett.

Facebook og Google

Både Facebook og Google har fått kritikk for å tene pengar på reklame når dei formidlar vidare innhald andre har laga, utan å gi noko tilbake. I oktober innleia Facebook eit samarbeid med fleire amerikanske medium. No vurderer Google å gjere det same med europeiske mediehus.

Foto: Denis Charlet / AFP

Forhandlingane mellom nettselskapet og mediehusa skal vere på eit tidleg stadium. Dei franske avisene Le Monde og Le Figaro er blant avisene som deltek i samtalane, skriv Financial Times.

I 2018 blei Google News lansert. Dette er ei teneste som samlar brukartilpassa nyheiter.

Men no er Google i ferd med å utvikle eit nytt produkt for nyheiter, der dei vurderer å betale for å formidle vidare nyheiter frå nettaviser.

– Vi ønsker å hjelpe folk til å finne kvalitetsjournalistikk. Det er viktig for eit informert demokrati og bidreg til ein berekraftig nyheitsindustri, seier visepresident for nyheiter i Google, Richard Gingras til avisa.

Franske aviser

Franske aviser som Le Figaro og Le Monde skal vere i forhandlingar med Google om å vere med i eit nytt nyheitsprosjekt.

Foto: ERIC GAILLARD / REUTERS

Nytt direktiv

Bakgrunnen for initiativet er innføringa av eit nytt direktiv for opphavsrett i EU. Målet med dei nye reglane er å sikre at dei som har opphavsretten til fotografi, video, musikk og tekst får betalt når det blir delt på nettet.

Frankrike er plukka ut som prøveområdet for Google fordi dei var det første landet som innførte direktivet.

Googles nye grep liknar det Facebook gjorde i USA i fjor haust. Då lanserte dei ein nyheitsfunksjon, etter at dei hadde gjort avtalar verdt fleire millionar dollar med blant andre Buzzfeed, The New York Times og The Wall Street Journal.

Målet er å satse på kvalitetssikra journalistikk, etter at Facebook hadde fått massiv kritikk for å bli brukt til å spreie falske nyheiter og desinformasjon.

Vil samarbeide med dei store aktørane

Både Google og Facebook har også fått kritikk for å tene pengar på reklame ved å dele redaksjonelt innhald, utan å betale noko tilbake til dei som har laga innhaldet.

Men Google seier det framleis er uaktuelt å betale redaksjonar for formidling av lenker i søkemotoren. Dei ønsker i staden å støtte journalistikken gjennom nye tenester som gir enkelte redaksjonar meir merksemd, rekkevidd og inntekter.

Men det kan føre til at dei som får i stand ein avtale med søkegiganten, kan få ein fordel, trur direktør Rasmus Kleis Nielsen ved Reuters Institute for the Study of Journalism ved universitetet i Oxford.

– Det er mange redaksjonar som kjempar om merksemda. Det er difor sannsynleg at slike lisensavtalar blir for nokre få av dei største utgjevarane, seier han til Financial Times.

Kulturstrøm

  • Girl in Red med historisk milepæl

    Ho er den første norske kvinnelege artisten som har fått éin milliard strøymingar på ein song på strøymetenesta Spotify.

    Det er låten «we fell in love in october» som har bikka éin milliard, ifølgje VG. Låten blei gjeve ut i 2018.

    Marie Ulven Ringheim, som ho eigentleg heiter, seier til avisa at ho synest det er veldig gøy at ei låt som ho har skrive, produsert, miksa og mastra har resonnert så mykje.

    Girl in Red
    Foto: ANNA KURTH / AFP
  • «Victoria må dø» vant publikumspris

    Den norske filmen «Victoria må dø» vant publikumsprisen under årets Barnefilmfestival i Kristiansand.

    «Mounted Games» av Karen Houge vant årets pitchekonkurranse og «Smerteterskel» stakk av med prisen for beste kortfilm.

    Festivalsjef Cathrine Sordal forteller i en pressemelding at det har blitt vist 83 filmer fra 42 land under årets festival.

    Barnefilmfestivalen har i år delt ut 10 ulike filmpriser. Her kan du lese om alle vinnerne.

  • Aaron Sorkin skriv «The Social Network»-oppfølgar

    Aaron Sorkin held på med eit manus til det han kallar «ein slags The Social Network-oppfølgar», fordi han meiner Facebook har skulda for storminga av Kongressen i USA 6. januar 2021.

    Det sa Sorkin under ei direktesending av podkasten «The Town». Han vil derimot ikkje seia kvifor han meiner Facebook står bak storminga.

    Sorkin fekk ein Oscar for manuset til dramafilmen The Social Network frå 2010, regissert av David Fincher. Filmen tek for seg oppstarten av Facebook.

    Sorkin har tidlegare sagt at han ønsker å skriva ein oppfølgar som utforskar «den mørke sida» av Facebook, særleg dersom Fincher vil regissere.

    Aaron Sorkin
    Foto: GARY HERSHORN / Reuters