Hopp til innhold

Bekreftar «Blurred Lines»-dommen

Ein amerikansk ankedomstol stadfestar dommen frå 2015, som slo fast at storhiten «Blurred Lines» av Pharrell Williams og Robin Thicke var eit plagiat.

Robin Thicke, Marvin Gaye og Pharrell Williams

Robin Thicke (t.v.) og Pharrell Williams (t.h.) må betale erstatning til arvingane til Marvin Gaye etter at ein ankedomstol har slått fast at plagiatdommen frå 2015 står ved lag.

Foto: FREDERIC J. BROWN / Afp

«Blurred Lines» var den store sommarhiten i 2013. Men arvingane til Marvin Gaye meinte han likna for mykje på Gaye-låten «Got to Give It Up» frå 1977. Og i 2015 blei opphavsmennene Pharrell Williams og Robin Thicke dømde for plagiat. Og måtte betale erstatning til arvingane.

Advokaten til Williams og Thicke sa dei ville anke saka fordi dei skulda låtskrivarar over heile verda å sørge for at dommen ikkje blei ståande. Dei meinte også at dommen skapte ei utydeleg linje mellom plagiat og inspirasjon.

– No er det ingen som veit kva som avgjer om ein vinn fram i slike saker eller ikkje. Dette gjer at fryktknappen er skrudd til 11 for folk som meg og Pharrell Williams, sa låtskrivaren Greg Wells, som har skrive låtar saman med blant andre Adele og Katy Perry.

Innholdet som lå her kan ikke vises.

Meiner dommen ikkje øydelegg for kreativiteten

Ankedomstolen beheld dommen frå 2015, skriv The New York Times. Dei tre dommarane var splitta i avgjerda, men stadfestar avgjerda om at opphavsmennene skal betale erstatning til arvingane.

Fleirtalet meiner avgjerda ikkje øydelegg for den musikalske kreativiteten.

– Snarare enn å varsle slutten på den musikalske kreativiteten slik vi kjenner han, er avgjerda vår, sjølv når ho blir tolka breitt, ei åtvaring til advokatar som i framtida trur slike saker er snarvegen til suksess, skriv dommarane som utgjorde fleirtalet.

Innholdet som lå her kan ikke vises.

Dommaren som utgjorde mindretalet, kritiserer dommen og meiner han gir familien Gaye noko ingen andre før dei har hatt: opphavsretten på ein musikkstil.

– Dette dannar ein uheldig presedens som øydelegg for framtidige musikarar og komponistar over heile verda, skriv ho.

Mange plagiatskuldingar

Etter dommen i 2015, har det kome fleire skuldingar om plagiat i musikkverda. Blant dei er Mark Ronson og Bruno Mars som hadde stor suksess med «Uptown Funk» i nettopp 2015.

Dei fekk fleire skuldingar mot seg om at dei har stole strofer frå andre songar. Dei valde også å kreditere The Gap Band som låtskrivarar, etter at dei truga med søksmål fordi dei meinte «Uptown Funk» likna på deira hit «Oops Upside Your Head» frå 1979.

Innholdet som lå her kan ikke vises.

Sam Smith brukte same framgangsmåte då «Stay With Me» blei skulda for å likne «I Won't Back Down» av Tom Petty. Medan Led Zeppelin blei frifunne i ei plagiatsak i 2016, men blei nekta erstatning.

Williams og Thicke kan anke saka vidare, men musikkadvokat J. Michael Keyes meiner dei neppe fører fram.

– Det er vanskeleg fordi det er så få saker som går vidare i rettssystemet frå dette stadiet. Så dette er truleg slutten på denne saka, seier han til Billboard.

Kulturstrøm

  • TMZ: Limp Bizkit-bassist Sam Rivers er død

    Limp Bizkit-bassisten Sam Rivers er død, skriver TMZ.

    Han ble 48 år. TMZ viser til en post på bandets offisielle Instagram-konto.

    – I dag mistet vi vår bror. Vår bandkamerat. Vårt hjerte, skriver bandet.

    Det amerikanske bandet ble i september presentert som et av de store på festivalen Tons of Rock i 2026 i Oslo. De har aldri spilt i Norge før.

    Rivers var med å starte bandet, kjent for «Break Stuff», «Rollin’» og «Nookie» på 90-tallet, men forlot det i 2015. Årsaken var en leversykdom forårsaket av mye alkohol. Etter en levertransplantasjon kom han tilbake tre år etterpå.

    Dødsårsaken er ikke kjent.

    en mann som spiller gitar foran en folkemengde
    Foto: Yalonda M. James / AP / NTB
  • Ingen nordmenn har klart det etter dem

    Lørdag 19.oktober 1985 ringte telefonen i leiligheten der Morten, Magne og Pål bodde i London. Det var med beskjeden om at låta deres Take On Me hadde nådd 1.plass på den amerikanske Billboard Hot 100-lista. Nå hadde a-ha den singelen som var mest spilt på radioer og mest kjøpt av folk i hele USA. Etter det har ingen nordmenn hatt musikk på toppen av den listen!

    -Vi startet på toppen sier Magne Furuholmen i intervjuet du kan høre i Musikklivet, og denne endret alt.

    Take On Me startet som "The Juicy Fruit Song", med bare melodien og riffet til Magne og Pål i deres første band Bridges. Mortens sang på refrenget er inpirert av Richard Strauss «Also sprach Zarathustra». Tempoet er like raskt som en moderne technolåt. Og videoen med tegneseriesekvensen var banebrytende, og ofte etterlignet siden.

    40 år senere listes Take On Me fortsatt opp blandt popens beste låter. Riffet gjør sangen gjenkjennlig på få sekunder. Og fortsatt er det nesten umulig å synge som Morten på refrenget, som går over 2 1/2 oktav.
    - Den var ikke laget for å være noen sing-a-long, forteller Magne i Musikklivet.

    Morten Harket, Magne Furuholmen og Paul Waaktaar-Savoy
    Foto: Michael Ochs Archives / Getty Images
  • – Bare så vidt han er en artist

    Flo Rida (46) er for mange unge studenter selve lyden av barndommen deres, og torsdag kveld opptrådte han i Norge.

    Han byr på nostalgi – ikke ulikt nylig norgesaktuelle Pitbull, en annen 2010-tallshelt innen partymusikk fra Florida.

    Og nostalgi selger tydeligvis: Amerikanerens konsert på studentfestivalen Uka – Norges største kulturfestival – ble fullstendig utsolgt.

    Men var det kveldens forestilling verdt de 800 kronene som hver student punget ut med? Overhode ikke, mener NRK P3s anmelder Even Samir Kaushik.

    Flo Rida på UKA 2025 i Dødens dal, Trondheim
    Terningkast 2 Konsert

    «Minimal innsats og gigantisk gevinst»

    ANMELDELSE: Flo Rida på Uka