«Nytt på nytt»
, og var derfor som vanlig ukens mest sette program med god margin foran «Skavlan», som endte på rundt 1 million seere.Les også:
Årets TV-aksjon for Flyktninghjelpen, som gikk av stabelen på søndag, hadde med sine tre «programbolker» i løpet av dagen til sammen 421 000 seere i snitt.
Høy markedsandel
Hovedprogrammet fra 19.55 til 23.00 hadde i snitt 638 000 seere, 40 000 flere enn på samme tid i fjor. Like før klokken 21 nådde seertallene en topp på 791 000. Mellom 32 til 47 prosent av TV-seerne var i løpet av søndagen innom TV-aksjonens sendinger.
– Det er helt fantastisk, en markedsandel på nesten 50 prosent er veldig bra på en søndag, utbryter prosjektleder Unni Hansen til NRK.no.
Les også:
Hun forteller at det å lage et program med den rette balansen av alvor og underholdning ikke er enkelt, og at det er gledelig at de tydeligvis klarer det med TV-aksjonen.
– Det spennet vi har mellom artistene og gjestene er veldig viktig, og for meg sto Odd Børretzen og Bye & Rønning for høydepunktene i sendingen, sier Hansen.
Les også:
Rekordbeløp?
Hun er strålende fornøyd med at nordmenn ikke bare kjente sin besøkstid foran TV-en i år, men også åpnet lommeboken videre enn årene før. Foreløpig har det kommet inn over 202 millioner kroner til Flyktninghjelpen.
– Flyktninghjelpen har et helt uslåelig prosjekt, og det er tydelig at de treffer rett hjem hos folk, fastslår prosjektlederen.
Les også: