Green Cargo godstog på Raumabanen
Foto: LEIF JOHNNY OLESTAD

Raumabanen

Oppsummert

Raumabanen er en 114,2 km lang jernbanestrekning mellom Dombås og Åndalsnes.

  • Svenske SJ får togpakke

    SJ Noreg AS får trafikkpakken som omfattar Dovrebanen, Rørosbanen, Raumabanen, Nordlandsbanen, Trønderbanen, Meråkerbanen og Saltenpendelen. Kontrakten er for ein periode på inntil ti og eit halvt år og trafikken skal starte opp frå juni 2020.

  • Flere tar toget

    Raumabanen hadde 10 prosent flere kunder de fire første månedene i 2019, sammenlignet med fjoråret. 31 948 passasjerer reiste på strekningen i perioden. Det opplyser Vy i en pressemelding.

    Raumabanen - her fra Bjorli
    Foto: Leif Jonny Olestad
  • Framleis tru på godstog

    Venstre-politikar Arne Steffen Lillehagen trur godstrafikken er tilbake på Raumabanen i løpet av året. Den stoppa i desember då Green Cargokasta korta. Lillehagen har vore ein pådrivar for å sikre godstog på Raumabanen, og etter ein tung periode trur han no at miljøargumentet gir gjennomslag.

    Arne Steffen Lillehagen
    Foto: Gunnar Sandvik / NRK
  • Pilotprosjekt på Raumabanen

    – Å få igang eit pilotprosjekt med hydrogentog er eit spørsmål om politisk vilje, meiner rådgivar Lina Vassdal i Energiregion Møre. Ho meiner forholda ligg til rette for eit pilotprosjekt på Raumabanen, og Vassdal seier det er teknisk muleg å kome raskt i gang med produksjon av hydrogen i fylket. Ho får støtte frå Sverre Myrli i Arbeidarpartiet og stortingets transportkomite.

    Hydrogentog i Tyskland
  • – Godstrafikken må igang raskt

    Det haster med å få igang godstrafikk på Raumabanen, sier Sverre Myrli som representerer Arbeiderpartiet i Stortingets transportkomite. Godstrafikken ble innstilt i desember i fjor etter at CargoNet kastet kortene. Skal en lykkes med å få godstrafikken på skinner igjen må det skje fort, mener Myrli. En ekstrabevilgning på 60 millioner kroner i revidert nasjonalbudsjett skaper håp om å få igang godstrafikken på Raumabanen. Forbundsleder i Yrkestrafikkforbundet, Jim Klungnes, mener useriøse lavprisselskap som frakter gods på landevegen for en billig penge er en viktig grunn til at jernbanen taper kampen om godstrafikken med lastebilen.

    Sverre Myrli
    Foto: Trond Vestre / NRK