I Møre og Romsdal er det gjennomført ei rekkje store rassikringsprosjekt dei siste åra, sidan Stordalstunnelen blei opna i 1998. Hausten etter, i 1999, la regjeringa Bondevik fram ein nasjonal rassikringsplan. Deretter har rassikringsprosjekta blitt gjennomført i rekkje og rad.
- Les også:
- Les også:
- Les også:
Alt før «rassikring» var blitt eigen post på Statsbudsjettet blei den lange Innfjordtunnelen bygt, etter ei skredulukke. Deretter kom Stordalstunnelen i 1998, etter langvarig politisk kamp. Med desse tunnelane, og Øksendalstunnelen som opna år 2000, var det sett fart i rassikringa med eigne planar og eigen post på statsbudsjettet.
- Les også:
Dette er dei store prosjekta
- Innfjordtunnelen
- Stordalstunnelen
- Rotsethorntunnelen
- Dyrkorntunnelen
- Måndalstunnelen
- Øksendalstunnelen
- Jordalsgrenda
- Hjartåberga
- Oppdølsstranda
- Vågstrandtunnelen
- Røyr Hellesylt
Vågstrandtunnelen i Rauma opnar til jul 2014. Også på strekninga Røyr-Hellesylt er anleggsarbeidet starta, og skal stå ferdig i løpet av 2016.
– Vi har fått gjennomført mykje innan rassikring dei siste åra. Det har vore brukt milliardvis av kroner i Møre og Romsdal. Staten har hjelpt oss godt med dette. Situasjonen ser mykje betre ut no enn for berre nokre få år sidan, seier leiar i samferdsleutvalet i Møre og Romsdal, Oddbjørn Vatne.
- Les også:
- Les også:
Geiranger står for tur
I slutten av 2016 blir den siste av tunnelane på strekninga Røyr-Hellesylt på Fylkesveg 60 opna. Dette blir ein lang tunnel som kostar godt og vel éin milliard kroner å byggje. Då står FV 63, Eidsdal-Geiranger for tur.
På denne strekninga skal det mellom anna Korsmyrdaltunnelen byggjast. Denne går forbi dei rasutsette punkta Korsnyrdalsfonna, Bulegfonna, Setrefonna, Grandehaugfonna, Korsmyra, Resmyra, Oppskredfonna og Skårane.
– Det er heilt klart Geiranger som står for tur når vi er ferdige på Røyr-Hellesylt. Så har vi også nokre prosjekt i Norddal, og for ikkje å snakke om Eikesdalen, seier Vatne.
- Les også:
– Store utfordringar
Både i Møre og Romsdal og i resten av Noreg står rassikringsprosjekta i kø. Utfordringane er store, ikkje minst i fjellfylka Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane, Møre og Romsdal, Nordland, Troms og Finnmark. I det siste har også Oppland kome med i rassikringsgruppa. Det har vore drøfta om også Trøndelag bør kome med. Noko av bakgrunnen er klimautfordringane, der faren for jord- og leirskred blir sett meir og meir på dagsorden.
– På nasjonalt plan har vi i rassikringsgruppa ei målsetjing om at alle vegar i Noreg skal vere sikra mot ras innan 2030. Den målsetjinga er mogleg å realisere med ein forholdsvis svak auke i innsatsen, seier Nyheim.
– Den som er oppteken av rassikring har nok å henge fingrane i framover?
– Ja, absolutt. Det er ingen tvil om det. Vi tek utfordringa og vi skal jobbe målretta med dette, seier Lilly Gunn Nyheim til NRK.