Dr. Dre har signert en gullkantet avtale med bryggeriet Coors. Rapikonet skal hjelpe ølprodusenten til økt andel av det urbane markedet.
Rent fjellvann til byene
I første omgang skal Dr Dre stille opp i en flere tv-reklamer for Coors lettøl. Coors Light er USAs 4. mest populære øl. Familiebedriften Coors historie går tilbake til 1873, og er i dag USAs tredje største bryggeri. Selskapet profilerer renhet og familie på en erkeamerikansk måte som animasjonsserien South Park kunne parodiert.
Dr. Dre er verdens mest populære produsent. Blant suksessene er Eminem og Snoop Dogg.
Coors har USAs største bedriftsanlegg i fjellene i Rocky Mountains. Der har familien Coors hatt sitt hovedsete i snart 130 år. Nå skal andelen i den urbane kundegruppen bli større.
Dr. Dre selger
– Vi valgte Dr. Dre pga hans betydning for kundegruppen, og da spesielt for våre urbane kunder, fortalte Hilary Martin (talskvinne for Coors) til amerikansk media.
Hun forklarte videre at Dre var svært viktig for selskapet grunnet "hip hop’ens økende popularitet". TV-reklamene debuterer passende nok i Oakland, California, i løpet av mai.