3D har slått til for fullt på kinolerreter det siste året, og nå kaster flere seg på bølgen.
Fredag kommer Playboy med den første 3D-midtsidepiken ut i USA. Så nå har de som har drømt om at midtsidepiken skal «komme ut» av bladet noe å se fram til.
Det er årets «playmate», Hope Dworaczyk, som får æren av å stille netto i 3D.
Nyhetsbyrået APs utsendte har fått se bladet og mener 3D-effekten får ting til å se større ut.
- Les også:
- Les også:
Sponses av vampyr-serie
Ifølge nyhetsbyrået er dette en drøm Playboy-gründer Hugh Hefner har hatt i mange år, men som han ikke hadde råd til i forrige århundre.
Denne gang har han fått sponsorhjelp av HBO - serieselskapet som står bak serier som True Blood, som snart starter opp igjen på NRK. De betaler gildet for at hver utgave av juni-utgaven inneholder et sett 3D-briller med True Blood-logo på.
– Jeg er ikke en 3D-fan og skjønner egentlig ikke hva alt oppstyret er. En mann som leser Playboy med 3D-briller er ikke helt Playboy, sier Hefner til AP.
- Les også:
- Les også:
- Les også:
– Under madrassen
Men selv om gründeren ikke helt ser poenget, er 3D-utgaven selvsagt et gjennomtenkt markedsføringstriks fra bladets side.
– For trykte medier handler det om å skape en event i bladhylla, sier bladets redaktør, Jimmy Jellinek, til AP.
Han peker på at blader fremdeles er noe annet enn internett, og at 3D fremhever dette.
– Du kan holde et blad, spare på det, og som min far pleide å gjøre, legge det under madrassen, sier Jellinek.