Hopp til innhold

Matpakka lever!

Ungdom liker faktisk matpakka si.

Matpakke
Foto: Scanpix / SCANPIX

Ungdom kaster matpakka si i næraste søppelbøtte, dei kjøper potetgull og brus i stadenfor, slik trur mange at ungdom er, og så feil kan ein ta.

Barn spiser fastfood

Det er ikkje slik...

Foto: Heine Pedersen / Scanpix

Overraska

Sosiolog ved SIFO Annechen Bugge har forska på dette med ungdom og matpakke, og konklusjonen er at ungdom likar desse skivene i matpapir.

- Eg blei veldig overraska av resultatet, fortel Bugge.

Matpakka har vore borti mykje kritikk, ikkje minst i media, men no viser det seg altså at den er meir populær enn folk tidlegare har trudd.

- 7 av 10 et matpakke på skulen, og nesten 65 % meinte at den smakte meget eller ganske godt, fortel Bugge.

Oppbevaring

Ofte kan ei matpakke bli litt sliten. Den ligg mange timar i ein sekk mellom skulebøker, då er det ikkje rart at osten blir litt slapp og at salamien får svetteperler.

- Ungdom ville ha betre oppbevaring av matpakka, fortel Bugge.

Barn på matskolen har lunsjpause

...det er meir slik

Foto: Camilla Hatleskog / NRK

Nesten ikkje pappa og lite mamma

Når heile 7 av 10 et matpakka si er det lett å lure på kven det eigentleg er som lagar den denne pakka, lagar ungdom den sjølv?

- Stortsett lagar ungdom matpakka sjølv. Ein del svarte mamma, veldig få svarte pappa og nesten ingen svarte andre, som foreldra sin sambuar, besteforeldre osv. Dei fleste lagar den sjølv, men dei står ikkje heilt fritt til kva dei vil ha oppi matpakka, fortel Bugge.

Jenter er flinkare

Gutar er ikkje like flinke til å ete matpakke enn kva jenter er. I forskinga til Bugge kjem det fram at gutar kjøper meir mat på butikken enn jenter.

- Dei et meir bollar og meir sukkerhaldig brus enn jentene, fortel Bugge.

Og jentene kjøper meir frukt, grønnsaker og salat enn gutane.

Annechen Bugge i Frokost-TV
Foto: NRK

Programleiar i  Frokost-TV Petter Nome drog ein konklusjon utav det heile.

- Dette er som på mange andre områder, jenter er smartare, sa Nome, og fekk det siste ordet.

  Sjå heile innslaget i Frokost-TV

Kulturstrøm

  • Bruce Willis nekter for å ha solgt ansiktet

    Den amerikanske filmstjernen og actionhelten Bruce Willis nekter for at han har solgt rettighetene til ansiktet sitt til et selskap som lager deepfakes, skriver BBC.

    Deepfake betyr at et bilde eller video forfalskes ved at en persons ansikt plasseres på en annens kropp. Metoden blir brukt ved produksjon av blant annet falske nyheter og i pornobransjen.

    Agenten til Bruce Wiilis avviser at noen slik avtale er inngått.

  • Justisministaren bruker Tiktok uten å spørre om råd

    Justisminister Emilie Enger Mehl har ikkje spurt norske tryggingsstyresmakter om råd før ho tok i bruk den kinesiske appen TikTok i september. Fleire ekspertar advarer om at appen er eit datainnsamlingsverktøy som vidaresender informasjon til Kina.

    Førsteamanuensis i informasjonssikkerheit ved NTNU, Gaute Bjørklund Wangen ved NTNU meiner mehls bruker problematisk.

    – Det er veldig uheldig at ho ikkje tar eit meir aktivt grep og spør om råd. Det er snakk om justisministeren vår, som har ei sentral rolle i den digitale tryggleiken vår, seier Wangen til NRK.

  • Paris presenterer vårmoten

    Under moteuken i Paris er flere kolleksjoner med vårmote presentert. Bildet viser et snasent forslag fra moteskaperen Comme des Garcons.

    Moteuken i Paris, Comme des Garcons vårkolleksjon for 2023
    Foto: GEOFFROY VAN DER HASSELT / AFP