Her er Den norske humor-juryen!

Harald Eia, Trond-Viggo Torgersen og Helen Vikstvedt er dommere i Den norske humor.

Juryen til Den norske humor
Foto: Ole Kaland / NRK

Innholdet som skulle vises her støttes dessverre ikke lenger.

Sammen med programleder Marte Stokstad skal de finne Norges skjulte humortalenter i en av NRKs store satsninger denne høsten. Vinneren av konkurransen får et program på NRK i beste sendetid.

I de fire første programmene, vil juryen bestemme hvem som blir med videre i konkurransen, og hvem som ryker ut. De som er med videre må lage et nytt humoristisk videoinnslag til den videre konkurransen.


Juryen vil også ha en coaching-rolle, og en del av deres jobb er å veilede og hjelpe deltakerne slik at innslagene deres blir best mulig.


Seerne avgjør i direktesendinger

Humortalentene og deres innslag skal videre dømmes av TV-seerne, i tillegg til juryen. Seerne avgir sine stemmer via SMS.

I hver episode vil ett humorinnslag ryke ut av konkurransen, mens de som går videre må lage et nytt videoinnslag til neste episode.

Helt til slutt vil bare ett humortalent, en enkeltperson eller en gruppe, gjenstå som vinner av ”Den norske humor”. Premien er profesjonell hjelp til å lage sitt eget humorprogram som vil sendes på NRK.

Kulturstrøm

  • Pink klar for Norge

    Pop-artisten Pink kommer til Norge for å spille konsert på Telenor Arena i Oslo 5. august 2019. Det melder VG.

    Artisten Pink i Norge i 2013
    Foto: Vegard Wivestad Grøtt / NTB scanpix
  • Første sykehus-podkast

    «Diagnose» er St. Olavs hospital helse-podkast. Den havnet på topp fem i iTunes bare noen dager etter første episode, som handler om sinne. – Vi er ikke redde for å snakke om tabuer, sier kommunikasjonsdirektør Marit Kvikne til Medier24. – Vi har ca. 10.000 ansatte, og det finnes utrolig mye kompetanse her. Det er viktig å fortelle befolkningen om ny forskning og behandlingsmåter.

    Diagnose podkast fra St. Olavs hospital
    Foto: St. Olavs hospital
  • MOTE: Store samarbeider med små

    Ralph Lauren følger i fotsporene til Louis Vuitton og samarbeider med en gatemote-label. Ryktene om den overraskende mote-koblingen med London-baserte Palace Skateboards ble bekreftet på reklameboards i Tokyo nylig, skriver Business of Fashion. Kolleksjonen er for menn og består av topper, bukser og tilbehør. Det skate-inspirerte klesmerket har tidligere laget partnerkolleksjoner med Adidas, Umbro og Reebok.

    Fra Palace-butikken i New York
    Foto: Palace Skateboards