Fallet i papiraviser held fram

Trenden med fallande opplag for papiravisene held fram. Samtidig aukar nettutgåvene og mobil har stabilisert seg. Det viser nye lesartal.

Aviser aviskiosk
Foto: Junge, Heiko / NTB scanpix

Dei siste åra har norske aviser merka ein nedgang på papir, medan dei digitale plattformane er i ferd med å styrke seg. Denne trenden ser ut til å forsterke seg i dei nye tala.

Første halvår i år hadde den samla lesinga av norske papiraviser ein tilbakegang på 10 prosent, samanlikna med same periode i fjor. Samtidig hadde nettavisene ein vekst på kanappe fire prosent, medan lesinga på mobil er stabil. Det viser lesertala, som er ein del av Forbruker & Media-undersøkinga.

Tøffe tider

Den siste veka har det kome fleire meldingar om kutt i norske avishus. I Aftenposten skal 40 årsverk bort. Medan den eldste avisa i Norge, Adresseavisen, skal kutte mellom 60 og 75 årsverk dei neste åra. Totalt skal Polaris Media, som Adresseavisen er ein del av, spare 300 millionar kroner.

Grunnen til dei harde tidene i mediehusa er at lesinga av papiraviser fell, og med det også annonseinntektene. Samtidig som den digitale veksten ikkje er stor nok til å demme opp for denne lekkasjen.

Norsk innhald

Randi Øgrey

Administrerande direktør Randi Øgrey i MBL meiner norsk innhald framleis står sterkt.

Foto: Ruud, Vidar / NTB scanpix

Åtte av ti nordmenn over 12 år les ifølge undersøkinga nyheiter anten på papir, nett eller mobil. Det synest Mediebedriftenes landsforening, MBL, er gledeleg.

– Tala viser at norsk journalistikk framleis står sterkt. Papirlesinga held fram med å falle, men det vi ser også at nett og mobil held seg. Det viser at lesarane vil ha norsk innhald, seier administrerande direktør i MBL, Randi S. Øgrey.

Aftenposten er den største papiravisa i Norge. VG er det største mediehuset når ein slår saman lesing av publiseringsplattformane.

Kulturstrøm

  • – Oppriktig og personlig portrett

    – Et fengende rot av en dokumentarfilm, skriver Filmpolitiet i anmeldelsen av «MATANGI / MAYA / M.I.A.». Filmen forteller historien om hvordan artisten Maya ble rapper og popstjerne. Hun er immigrant fra Sri Lanka og datter av en sentral skikkelse i den tamilske motstandsbevegelsen. Det har gitt henne drivstoff i karrieren i den kommersielle popbransjen, skriver anmelder Sigurd Vik.

    Artisten Maya
    Foto: Another World Entertainment
  • Norske 3D-klær først i verden

    Den norske digitale kleskolleksjonen «Neo-Ex» er de første klærne som kun kan brukes digitalt. – Vi ønsker å utforske hvordan mote kan eksistere i den digitale fremtiden, sier Ingeline Gjelsnes, markedssjef i Carlings til Melk & Honning. Alle inntektene fra den digitale kolleksjonen går til den veldedige stiftelsen WaterAid for å rette søkelyset på det store vannforbruket i moteindustrien.