Facebook Inc. la fram tallene da børsen stengte i New York onsdag ettermiddag. Tredje kvartal ble meget sterkt for selskapet.
Inntektene har vokst med 56 prosent sammenliknet med samme periode i fjor. Annonseinntektene var på svimlende 6,9 milliarder dollar.
– Vi har lagt bak oss nok et godt kvartal, sier Mark Zuckerberg nøkternt i en pressemelding. Han er grunnlegger og administrerende direktør i selskapet.
Resultatet er enda sterkere enn annonseveksten. Det øker med 166 prosent, til 2,4 millarder dollar.
Store forventninger
På forhånd var det ventet at verdens største sosiale medium kom til å legge fram et svært godt resultat, og flere av tallene er enda bedre enn ventet.
Det var også spådd at omsetningen kom til å øke fra 4,5 til 6,9 milliarder dollar, noe Facebook innfrir.
– Lysår foran konkurrentene
Det er ingen som slår Facebook i antall brukere. De har 1,2 milliarder daglige brukere, mens 1,8 milliarder er innom Facebook på en måned, viser kvartalsrapporten.
Marketwatch skriver at selskapet ligger lysår foran konkurrentene både når det gjelder antall aktive brukere og annonsører.
Ifølge Forbes betaler også annonsørene stadig bedre for å få reklamere via Facebook.
- Les også:
Dårlig brillesalg
Facebook har lansert egne VR-briller kalt Oculus Rift, men salget av disse har gått tregt, noe som også kommer fram av kvartalstallene.
Men Facebook slår likevel sine egne rekorder. Årsaken er svært godt annonsesalg, særlig av mobilannonser. Mobilannonser utgjør nå 84 prosent av selskapets reklameinntekter.
Facebook er nå verdt over 370 milliarder dollar.
- Les også: