– Det skaper en tilgang og tilgjengelighet til informasjon som er helt ny. Vi komme til å bli vant til å få opp kart og YouTube-klipp og dele ting på nettet, forteller datanerd og byråleder i Coxit PR, Magnus Brøyn.
Brøyn er ikke i tvil om at brillene kommer til å forandre hverdagen vår.
LES OGSÅ: Se Google Glass i aksjon
LES OGSÅ: Verdens mest berømte brille møter motstand
– Jeg kan for eksempel gå rundt i Oslo eller på ski i marka og ha en videokonferanse samtidig, forklarer Brøyn.
Det skal ikke mer til enn et blunk og så tar brillen bilde eller video. Med en muntlig kommando kan bildet eller videoen umiddelbart ligge ute på nettet.
Kan by på etiske dilemmaer
I Datatilsynet har de lenge hatt sine egne briller rettet mot de nye Google Glass.
De forventer at brillene vil kunne bidra til flere etiske dilemmaer, men er foreløpig avventende med restriksjoner.
LES OGSÅ: Google vil ha «betal per klikk»-reklame
– Vi er ikke i en posisjon hvor vi kan forby brillene. Det som er viktig for oss er å informere forbrukerne om hva dette vil innebære, og vi kan ha en diskusjon med Google sånn at de lanserer dette på en fornuftig måte, sier direktør i Datatilsynet, Bjørn Erik Thon
LES OGSÅ: Framtiden på kroppen