I forrige uke falt Tidal-appen utenfor de 700 mest nedlastede til iPhone i USA, og det stilt spørsmål ved om Tidal allerede er en flopp i konkurranse med Spotify.
Ifølge sjefen sjøl, Jay-Z er det ingen grunn til bekymring. Han brukte 16 tweets på å forsvare sin egen strømmetjeneste.
– Det går helt fint med Tidal. Vi har 770.000 brukere. Vi har vært i drift i mindre enn en måned, skriver rap-mogulen og legger til:
– Vi er kommet for å bli.
Kristin Eldnes, PR-sjef for Tidal i Norge, opplyser at dette tallet er inkludert norske Wimp-abonnenter.
Wimp hadde 503 000 brukere da Jay-Z kjøpte tjenesten i mars. En del av disse brukerne har også fått Wimp gratis gjennom Canal Digital.
- Les også: «Ingen» laster ned Tidal
Artikkelen fortsetter under bildet.
For fansen
Tidal har fått både ris og ros etter at det ble lansert med en kjendisspekket pressekonferanse for noen uker siden. Aksjene til Wimp, som selskapet fremdeles heter i Norge, gikk rett til værs etter det var klart at eieren Jay-Z hadde fått med seg celebriteter som Rihanna, Beyoncé og Madonna.
Men mange har også kritisert og latterliggjort selskapet. Og de kjente artistene er blitt kritisert for å tenke på egne royalties, ikke brukerne eller mindre kjente musikere.
Også dette kommenterer Jay-Z på Twitter:
– Vi har laget Tidal for fansen. Vi har mer enn musikk. Vi har videoer, eksklusive konserter, sport og vi slipper konsertbilletter tidlig.
– Tidal er stedet hvor artister kan gi fansen sin mer, uten mellomledd, skriver Shawn Carter og legger til emneknaggen #Tidalfacts.
Den 45 år gamle rapperen og forretningsmannen, som i 2014 hadde en formue på mellom 510 og 520 millioner dollar, kunne også meddele at fetteren hans nettopp har flyttet til Nigeria for å oppdage nye talenter.
– Tidal er et globalt selskap, skriver han.
- Les også: Avviser masseoppsigelser i Skandinavia