Hopp til innhold

I ferd med å selge ut Oslo Spektrum for andre dag på rad

De to 13-åringene Marcus & Martinus solgte torsdag ut Oslo Spektrum på to timer. Fredag gikk 4000 billetter til ekstrakonserten på 15 minutter.

Marcus & Martinus

POPULÆRE: Musikkduoen Marcus & Martinus er utrolig populære og måtte sette opp ekstrakonsert i Oslo Spektrum. Her opptrer de på Rådhusplassen i Oslo i sommer.

Foto: Pedersen, Terje / NTB scanpix

12 november neste år skal musikkduoen Marcus & Martinus holde konsert i Oslo Spektrum. Da billettene ble lagt ut for salg klokka 07 torsdag morgen tok det kun to timer før alle billettene var borte.

Den enorme interessen fortsatte i sosiale medier. Der kom det frem at mange ikke rakk å kjøpe billetter, noe som førte til duoen valgte å sette opp en ekstrakonsert samme dag.

Marcus & Martinus

VANT MGP JR: Marcus og Martinus Gunnarsen vant MGP jr. i 2012 og har gitt ut en rekke låter siden. I november neste år skal de holde to konserter i Oslo Spektrum.

Foto: Pedersen, Terje / NTB scanpix

Da billettene til denne konserten ble lagt ut for salg fredag morgen ble 4000 billetter solgt på et kvarter.

– Det er rundt 3500 sitteplasser, og alle ble solgt i løpet av et kvarter, sier manager Jon Leiulfsrud til NRK.

Interessen for å se Marcus & Martinus i Oslo Spektrum har overgått selv forventningene til manageren.

– Jeg ble mobbet fordi jeg sa at den første konserten kom til å bli utsolgt før klokka tolv, men den ble jo utsolgt før klokka ni, sier han.

– Helt fantastisk

Mats Borch Bugge under Spellemann 2014

MUSIKKSJEF: Mats Borch Bugge er musikksjef i P3 og tror ikke noen andre norske artister kunne klart å selge ut Oslo Spektrum slik Marcus & Martinus er i ferd med å gjøre.

Foto: Erik Waage / NRK

Musikksjef i P3, Mats Borch Bugge, syns dette er kult og tror ikke noen andre norske artister kunne klart å selge ut Oslo Spektrum på måten Marcus & Martinus holder på å gjøre.

– Det er rett og slett helt fantastisk. Det er ingen andre norske artister som kan gjøre dette i dag. Selv Kygo ville slitt, sier Borch Bugge.

Han tror det er flere grunner til av de to 13-åringene er så populære.

– De vant blant annet MGP jr. som blir forbundet positivt og med god kvalitet. De har også hatt en høy produksjon av musikk i ettertid og vært til stede i flere fora. Dessuten har de et management i familien som har jobbet hardt, sier han.

Ifølge musikksjefen handler det om hele pakken rundt Marcus & Martinus.

– Det er ikke bare musikken det handler om, men hvem de er som folk.

Vant MGP jr.

Tvillingbrødrene Marcus og Martinus Gunnarsen fra Trofors i Nordland slo først gjennom i 2012 da de vant Melodi Grand Prix junior med sangen «To dråper vann».

Siden den gang har de gitt ut en rekke singler. Albumet «Hei» ble sluppet i februar i år.

Musikkvideoen til låten «Plystre på deg» har i skrivende stund over 2,5 millioner visninger.

I tillegg har de vært medprogramledere i «Sommer i Dyreparken» som ble sendt på TV 2 sommeren 2014 og 2015.

Kulturstrøm

  • «Victoria må dø» vant publikumspris

    Den norske filmen «Victoria må dø» vant publikumsprisen under årets Barnefilmfestival i Kristiansand.

    «Mounted Games» av Karen Houge vant årets pitchekonkurranse og «Smerteterskel» stakk av med prisen for beste kortfilm.

    Festivalsjef Cathrine Sordal forteller i en pressemelding at det har blitt vist 83 filmer fra 42 land under årets festival.

    Barnefilmfestivalen har i år delt ut 10 ulike filmpriser. Her kan du lese om alle vinnerne.

  • Aaron Sorkin skriv «The Social Network»-oppfølgar

    Aaron Sorkin held på med eit manus til det han kallar «ein slags The Social Network-oppfølgar», fordi han meiner Facebook har skulda for storminga av Kongressen i USA 6. januar 2021.

    Det sa Sorkin under ei direktesending av podkasten «The Town». Han vil derimot ikkje seia kvifor han meiner Facebook står bak storminga.

    Sorkin fekk ein Oscar for manuset til dramafilmen The Social Network frå 2010, regissert av David Fincher. Filmen tek for seg oppstarten av Facebook.

    Sorkin har tidlegare sagt at han ønsker å skriva ein oppfølgar som utforskar «den mørke sida» av Facebook, særleg dersom Fincher vil regissere.

    Aaron Sorkin
    Foto: GARY HERSHORN / Reuters