- Det vi har gjort er å sette opp en list med de aller beste norske og utenlandske låtene. Deretter skal vi spille disse låtene for målgruppen. Så får vi ser hva målgruppen liker og ikke liker, sier Bjørnsen til P1s Musikknytt.
- HVem er i målgruppen til Kanal 4?
- Vår målgruppe er litt yngre enn P4s målgruppe, og vi vil henvende oss mest til yngre kvinner. De andre norske radiokanalene her flest mannlige lyttere.
Kommersielle
- Vi er jo kommersielle, og det har vi aldri lagt skjul på. Vi blir nok en populærmusikkradio, i betydning at vi spiller musikk som folk liker.
Kanalens musikksjef sier til Musikknytt at vi kan få høre både Britney Spears og Bjørn Eidsvåg i løpet av en dag.
- Ved siden av å være kommersielle skal vi også være en allmennkringkaster. Derfor skal vi innom alle musikksjangere i løpet av dagen, og gi plass til både visesang, pop og gitarbasert rytmemusikk.
... Britney Spears til Bjørn Eidsvåg lover musikksjef Sverre Bjørnsen. Foto: Scanpix.
Vi skal ha små, musikalske oaser for smalere grupper. Vi kommer til å ha et country-program, et roots and blues-program, et jazzprogram, kanskje også et hip-hop program, lover Sverre Bjørnsen.
Svak rotasjon
- Kommer dere til å spille et fåtall sanger mange ganger hver dag for å innarbeide låtene?
- Hvis det er det lytterne ønsker, så blir det nok det. Men slik tung rotasjon er begrenset før man går lei av en sang.
- Ring meg i midten av november. Da kan jeg gi deg et klart svar.