410 000 seere fikk med seg programmet, det vil si at hver tredje nordmann som så på tv i går kveld, fikk med seg dokumentaren "The Wanted".
Til tross for at dokumentaren har fått kraftig internasjonal kritikk for de journalistiske metodene, mener informasjonssjef i TV 2, Marianne Røiseland, at det var viktig å vise den.
- Vi synes det er veldig interessant for norske seere å få se hvordan Krekar-saken blir vist frem i utlandet, og dette er en dokumentar som kommer til å bli vist verden over, sier hun.
Journalistene som regelrett jakter på Mulla Krekar har fått kraftig kritikk både i inn- og utland for dårlig journalistisk arbeid.
Kan havne i PFU
Mediekommentator i NRK, Per Olav Reinton,
- Etter min vurdering faller dokumentaren igjennom på alle punkter. Det er ikke et journalistisk produkt som står til bestått, mener Reinton.
Nå kan dokumentaren havne på bordet til Pressens faglige utvalg (PFU). Familien til Mulla Krekar vet ennå ikke om de vil ta saken videre.
- Vært kritiske
Marianne Røiseland vil avvente og se, men mener TV 2 uansett vil stå trygt i møte med PFU.
- Det er et innkjøpt, og ikke et egetprodusert program, og vi har også vært kritiske til en del av de journalistiske grepene som blir tatt i programmet.
- På hvilken måte har dere vært kritiske?
- Vi har vært kritiske i forkant av programmet, ved blant annet å intervjue Mulla Krekars advokat Brynjar Meling, og ved andre innslag i forkant og etterkant, sier Røiseland.