Kanal 24s offisielle lyttertall startet på ni prosent og sank til syv prosent i kanalens tredje uke. Medierådgiver Hans Geelmuyden skjønner ikke hvorfor kanalledelsen i full offentlighet i høst definerte kanalens målgruppe.
Målgruppen skulle være kvinner på 32 år.
- Når du får nestbest konsesjon i landet, er det hårreisende å begynne å tenke nisje. Det fortalte meg at jeg ikke skulle lytte til denne kanalen, sier Geelmuyden.
Etter at kanalen gikk på luften, har kanalledelsen forsøkt på begrave imaget som "kvinne 32"-kanalen.

Hans Geelmuyden
Traust, trist og tradisjonell
Radiosjef i NRK, Nils Heldal, mener en profilendring er nødvendig for Kanal 24, hvis den skal overleve. Medierådgiver Hans Geelmuyden sier seg helt enig i dette, og mener kanalen må gå grunnleggende til verks.
- Man starter med produktet, formateringen og medarbeiderne. Men det er litt tidlig å begynne å sparke folk.
Linjen kanalen har lagt seg på mener Geelmuyden er "contemporary" og beskriver den som traust, trist og tradisjonell.
- Man må ha noe på hjertet. Medier handler om å engasjere. Etter ett års svangerskap lykkes Kanal 24 med å føde en padde, som ikke engasjerer noen. Initiativtakerne har fått en gudegave av Svarstad Haugland, som de har misbrukt.
Den kommersielle radiokanalen har lovet annonsørene en halv million lyttere, men 281 000 skrudde seg innom i forrige uke.