Hopp til innhold

Kroatisk storkonsern reddar eit av Noregs største skipsverft

Det kroatiske industrikonsernet DIV Group blitt samde med Hurtigruten om å kjøpe Kleven verft i Ulstein på Sunnmøre. Verftet har slite økonomisk over lengre tid.

Hurtigruteskipet "Roald Amundsen"

Kleven verft i Ulstein har blant anna stått for leveringa av dei nye arktiske ekspedisjonsskipa til Hurtigruten, MS Roald Amundsen og MS Fridtjof Nansen.

Foto: Remi Sagen / NRK

Avtalen om kjøp blir gjennomført dei neste vekene. Dette melder Kleven verft AS i ei pressemelding.

Ola Beinnes Fosse

Ola Beinnes Fosse er finansdirektør i Kleven AS.

Foto: Øyvind Sandnes / NRK

– Dette er ei vanvitig lette for dei tilsette, som har hatt konkursspøkelse hengande over seg i fleire år no, seier Ola Beinnes Fosse, finansdirektør i Kleven verft til NRK.

Har slite økonomisk

I september blei det klart at rundt 100 tilsette ville miste jobben, som følgje av ein vanskeleg omstillingsperiode etter nedgangen i offshorebransjen. Alternativet var ei avvikling av selskapet.

– No er vi i ferd med å få inn ein ny og solid eigar av verftet. Vi har gjennom ein vanskeleg periode klart å levere fantastiske skip, samt behalde den høge kompetansen på verftet, seier administrerande direktør i Kleven, Kjetil Bollestad i pressemeldinga.

Skipsverftet hadde i 2018 eit resultat før skatt på minus 349 millionar kroner.

No kjem kroatarane inn med ein eigenkapital på nærare tre milliardar kroner, som gjer at Kleven er i stand til å finansiere nye skip. Dei kjem også med nye prosjekt og arbeidskapital.

Kleven verft i Ulstein

Kleven verft ligg i Ulstein, midt i den maritime klynga på Sunnmøre. Her under bygging av MS Fridtjof Nansen.

Foto: Per Eide

Skal framleis heite Kleven

DIV Group eig blant anna Brodosplit, som er det største skipsverftet i Kroatia.

DIV Group er av at de største industriselskapa i Kroatia og er eigd av Tomislav Debeljak som også er administrerende direktør.

DIV Group er eit av at dei største industriselskapa i Kroatia og er eigd av Tomislav Debeljak, som også er administrerande direktør.

Foto: Tom Dubravec / Cropix

– Kleven er anerkjent over heile verda som eit norsk verft med fyrsteklasses referansar og konstruksjonskunnskap, spesielt når det gjeld utstyr til komplekse skip, seier Tomislav Debeljak, eigar og administrerande direktør i DIV Group i pressemeldinga.

Etter oppkjøpet vil Kleven verftet framleis halde på namnet, noko som bidrog til at kroatarane blei valt.

– Det er Kleven dei er interessert i. Dei ønsker å bruke Kleven i sin marknadsføring ut for å få på plass nye kontraktar, og det tek vi som eit kjempekompliment, seier Ola Beinnes Fosse.

Hektisk i 2020

Etter levering av det hybride ekspedisjonsskipet MS Fridtjof Nansen i desember 2019, jobbar Kleven i dag med to store ombyggingskontraktar. Verftet bygger om eit trål/snurrevad-fartøy for NordnesGruppen, og ein lekter for Boa Barges AS, som begge skal vere klare i år.

I tillegg kjem det betydelege leveransar til fire ombyggingsprosjekt frå Hurtigruten i 2020 og 2021. Dei nye kroatiske eigarane vil også kome med oppdrag om kort tid.

Hurtigruten MS Roald Amundsen

Det arktiske hybriddrivne hurtigruteskipet MS Roald Amundsen er bygd på Kleven verft. Det blei levert i sommar, og reiser på turar i arktiske strøk.

Foto: TOR ERIK KVALSVIK/Kleven/Hurtigruten

SISTE FRÅ MØRE OG ROMSDAL