Mozart
De fikk en flying start som duoen Dollie med platen "First Act". Året var 1980, og de var begge 16 år gamle. Utover åttitallet kom flere plater, og 1984 er året for Grand Prix-vinneren "Lenge leve livet".
Året etter kom "Rock vs. Opera" der arrangør Ingrid lot Benedicte synge en krysning av Mozart og Jagger i "Queen of the Night/Satisfaction". Dette resulterte i Benedictes gjesteopptreden på Den Norske Opera som Nattens dronning i "Tryllefløyten".
Hekser
De neste år sto i heksenes tegn, og plater og turneer i Norge ledet frem til oppsetningen av "Which Witch" på Piccadilly Theatre i London i 1992.
På tross av produsent og manager Ole Sørlis insistering på hvor suksessfylt dette var, henger det både negative kritikker og finansielle problemer igjen etter dette forsøket på å erobre en internasjonal musikalverden.
Eventyr
Noe skikkelig kunstnerisk gjennombrudd ble det heller ikke med den neste musikalen. "Henriette VIII" er en frodig blanding av eventyr og historieparodi.
Den turnerte fra Stiklestad til Kristiansand sommeren 1995 med "Min hvite mage" som melodisk høydepunkt.
Fredrikstad
Sommeren 2001 hadde så "Den syngende frøken detektiv" premiere i Fredrikstad, og det er en revisjon av denne oppsetningen, som spilles høsten 2002 på Centralteatret.
Handlingen bygger på bøkene om Nancy Drew. Etter suksessen med Hardybøkene fra slutten av 1920-årene, satset den amerikanske forleggeren på et kvinnelig motstykke.
NRK
Det er blitt nærmere tre hundre bøker der en lang rekke forfattere står bak, men under samme nevn: Carolyn Keen. Den norske versjon om Frøken Detektiv begynte å komme i 1950-årene.
Også i Barnetimen i NRK har Frøken Detektiv opptrådt, og NRK’s Nils Nordberg har vært med i manusarbeidet for den nye musikalen sammen med Klaus Hagerup. Benedicte og Ingrid står for musikken.
Norsk musikal
Så gjenstår det å se om opphavsmennene skriver seg inn i norsk musikalhistorie med like store bokstaver som forgjengerene.
Fra de siste årene husker vi tapre, men ikke særlig vellykte forsøk på å erobre denne krevende sjangeren med for eksempel "Albertine" i 1996 (musikk av Bøhren og Åserud), "Sofies verden" fra 1998 (musikk av Gisle Kverndokk, og årets "Antons villfaring" med Jan Eggumviser.
Hittil er det ingen som har utkonkurrert Monn-Iversens "Bør Børson jr." og "Ungen" som de ledende norske musikaler.