Informasjonssjef Dag Kjær Smemo i Det Norske Bibelselskap har akkurat fått 10 000 miniversjoner av Johannes-evangeliet fra trykkeriet.
Smemo forteller at de har laget denne versjonen fordi de har fått henvendelser fra menigheter som har lyst til å gjøre noe i forbindlese med filmen. De har lyst til å fortelle resten av historien.
Inviterer til misjonering
Mel Gibsons film "The Passion of the Christ" viser de 12 siste timene i Jesus liv.
I USA har filmen fått enorm oppmerksomhet, og også i Norge har filmen skapt debatt, selv om den ikke har premiere før neste fredag. For filmen har fått kritikk for både å være antisemittisk og for å inneholde for mye vold.
I USA har mange menigheter satset stort på misjonering i forbindelse med filmen. Blant de norske meinighetene er det foreløpig Levende Ord i Bergen som har de mest konkrete planene.
Heidi Andersen i det kristne forlaget Herman, forteller at de har bestilt Markusevangeliet i 30. 000 eksemplarer, og det er et uvanlig stort opplag.
Bjørn Hammerstad, informasjonssjef i Levende Ord, kaller filmen sterk og tror at flere kan bli frelst etter å ha sett den.
- På en måte må vi dele ut manuset til filmen, sier Hammerstad.
Kulturnytt, NRK P2, torsdag 18. mars 2004