VGs anmelder Jon Selås skriver at filmen er en sterk, medrivende og dypt menneskelig troverdig historie. Han skriver at filmen stødig oppfyller kravene til både god og sterk historiefortelling, et engasjerende personportrett og dertil en påminnelse til nye generasjoner om hva det faktisk har kostet å skape det Norge vi lever i i dag. Han gir ”Max Manus” en femmer.
Dagbladets anmelder Eirik Alver mener ”Max Manus” er et stykke solid film, med interessant innhold og troverdig spill. Han mener filmskaperne har lykkes med sin kronologiske og ukompliserte fortellerteknikk, og at det teknisk sett ikke er noe å sette fingeren på, verken når det gjelder lydarbeid, klipp, lyssetting, eller effekter. Han fremhever Aksel Hennies innsats, og tror filmen vil stimulere til debatt om viktigheten av sabotørenes innsats. Også Dagbladet gir terningkast fem.
Aftenpostens anmelder Per Haddal gir filmen en firer. Han mener filmen er flott men friksjonsfri, og at Aksel Hennie er førsteklasses i rollen som Max Manus. Haddal skriver at han aldri har sett proffere actionscener og riktigere scenografi og flottere spesialeffekter i en norsk krigsfilm. Likevel etterlyser Aftenpostens anmelder vilje til å ta flere risikoer i en film som handler om risikotagere.
Dagsavisens Mode Steinkjer gir filmen en femmer, og kaller den et effektivt og severdig krigsdrama fra vår egen fortid. Han mener filmskaperne lykkes i å kombinere det storslåtte med enkeltindividet, og fremhever Aksel Hennies rolletolkning, troverdig produksjonsdesign og godt håndverk som filmens viktigste elementer.
NRK P2s Einar Guldvog Staalesen triller terningen til en femmer, og kaller ”Max Manus” en god og sannferdig film. Likevel mener han at enkelte produksjonstekniske elementer ødelegger illusjonen.
Også NRK P3s Birger Vestmo gir filmen terningkast fem. Han mener historien er som skapt for en spillefilm, og at resultatet er så godt som vi hadde lov til å håpe det skulle bli.
Adresseavisas anmelder Terje Eidsvåg gir terningkast fire. Han skriver at Aksel Hennie bærer filmen og får den til å virke litt bedre enn den strengt tatt er. Det mest diskutable ved den, er hvor tradisjonell og gammeldags den er i innhold, skriver Eidsvåg.