Chariots of the Dogs starter så samme måte som forrige episode i serien. En vanlig etterforskning som etterhvert tar en brå sving og ender langt vekk fra utgangspunktet. Denne gangen blir du med på en heidundrende reise igjennom tid og verdensrom.
Bosco, den gode vennen til heltene våre, er borte. Snart finner Sam og Max ut at romvesener har en finger med i spillet.
Kjent stil
Kjappe replikker og en morsom historie har blitt et kjennetegn ved spillserien. Siden
begynte å gi ut den gamle klassikeren i episodeform, har de stadig klart å gjøre nye ting som ikke kjeder publikum. Det er ganske imponerende med tanke på at de faktisk er oppe i totalt 11 spill så langt.Se trailer her:
Få endringer
Hver episode er laget på det samme rammeverket. Det betyr at vi ikke akkurat står ovenfor en revolusjon med tanke på grafikk, men spillet ser allikevel fint ut. Spilldesignerne skal ha skryt for stemmene til de forskjellige karakterene. Både Sam, Max og de andre fremstår som troverdige karakterer, selv om de faktisk er dyr og andre skapninger.
Ikke perfekt
Mens tidligere episoder ofte har hatt mange små oppgaver som må utføres før hovedutfordringene, er det i Chariot of the Dogs bare en stor hovedoppgave som skal løses. Dette gir lite dybde og utfordring, og betyr at historien alene må bære nesten hele spillet. Sam & Max: Chariot of the Dogs når ikke helt opp og blir ikke et høydepunkt slik forrige episode var.
Allikevel gleder jeg meg til neste episode,
har klart å gjenopplive en gammel klassiker.