Hopp til innhold

Ane Brun-låt brukt i Super Bowl-reklame

Den norske artistens låt «Don't leave» ble spilt for over hundre millioner TV-seere i natt under Super Bowl.

Låten ble brukt i en reklame for Chevrolet i pausen i Super Bowl-finalen, som er den største TV-begivenheten i USA.

Ane Brun

– Jeg er så stolt! sier artist Ane Brun om å bli brukt i Super Bowl-reklame for Chevrolet.

Foto: NRK

– Jeg er så stolt! Min sang er lydsporet til Chevrolet og den amerikanske kreftforeningens Super Bowl-reklame i år, skriver Ane Brun på sin Facebook-side.

Se reklamefilmen i videovinduet over!

– Prestisjetungt

Super Bowl er finalen i sluttspillet i den amerikanske fotballigaen NFL. Den ble i år sendt på fjernsynskanalen Fox Sports i USA.

Tall fra kanalen indikerer at rundt 112 millioner amerikanere fulgte Seattle Seahawks' triumf over Denver Broncos.

– Reklamespottene under Super Bowl er de mest sette i løpet av det amerikanske tv-året, og de største selskapene konkurrerer om å lage de mest spektakulære reklamene. Det er knyttet høy prestisje for en artist å få lydsporet på en av disse, sier NRKs kulturkommentator Agnes Moxnes.

Ane Brun er denne måneden på turné i Canada og USA.

LES OGSÅ:

Kulturstrøm

  • Girl in Red med historisk milepæl

    Ho er den første norske kvinnelege artisten som har fått éin milliard strøymingar på ein song på strøymetenesta Spotify.

    Det er låten «we fell in love in october» som har bikka éin milliard, ifølgje VG. Låten blei gjeve ut i 2018.

    Marie Ulven Ringheim, som ho eigentleg heiter, seier til avisa at ho synest det er veldig gøy at ei låt som ho har skrive, produsert, miksa og mastra har resonnert så mykje.

    Girl in Red
    Foto: ANNA KURTH / AFP
  • «Victoria må dø» vant publikumspris

    Den norske filmen «Victoria må dø» vant publikumsprisen under årets Barnefilmfestival i Kristiansand.

    «Mounted Games» av Karen Houge vant årets pitchekonkurranse og «Smerteterskel» stakk av med prisen for beste kortfilm.

    Festivalsjef Cathrine Sordal forteller i en pressemelding at det har blitt vist 83 filmer fra 42 land under årets festival.

    Barnefilmfestivalen har i år delt ut 10 ulike filmpriser. Her kan du lese om alle vinnerne.

  • Aaron Sorkin skriv «The Social Network»-oppfølgar

    Aaron Sorkin held på med eit manus til det han kallar «ein slags The Social Network-oppfølgar», fordi han meiner Facebook har skulda for storminga av Kongressen i USA 6. januar 2021.

    Det sa Sorkin under ei direktesending av podkasten «The Town». Han vil derimot ikkje seia kvifor han meiner Facebook står bak storminga.

    Sorkin fekk ein Oscar for manuset til dramafilmen The Social Network frå 2010, regissert av David Fincher. Filmen tek for seg oppstarten av Facebook.

    Sorkin har tidlegare sagt at han ønsker å skriva ein oppfølgar som utforskar «den mørke sida» av Facebook, særleg dersom Fincher vil regissere.

    Aaron Sorkin
    Foto: GARY HERSHORN / Reuters