I dag skal fylkestinget i Møre og Romsdal seie ja eller nei til milliardprosjektet Nordøyvegen. Vegen skal knyte saman øyane i Haram og Harøya i Sandøy til fastlandet. Vegen er kostnadsrekna til 2,6 milliardar kroner.
– Då samferdsleutvalet sa JA til Nordøyvegen i førre veke, blei det skapt ei enorm optimisme på Nordøyane. No vil vi vise at dette betyr svært mykje for oss, og vi reiser i flokk og følgje til Molde, seier rektor på ungdomsskulen på Haramsøya, Kenneth Ulla.
- Les også:
- Les også:
Fylkestinget tek til klokka 13.00. For at du skal kunne sjekke at du har oppdatert programvare på PC-en din, ligg vi alt no ute med levande bilete frå fylkestingssalen. Lyden blir ikkje skrudd opp før møtet tek til.
– Ein historisk dag
I morgontimane stemna 7 store og små passasjerbåtar frå Nordøyane i retning Molde. Folk har fått fri frå skulen og frå jobben for å vere med. Dei har teke i bruk båtar som vanlegvis går i passasjer- og turisttrafikk. Til saman har båtane plass til 300 personar.
– Vi har gitt elevane på ungdomsskulen høve til å vere med til fylkestingsmøtet. Dei er framtida og dette handlar om framtida. Dei skal få oppleve denne historiske dagen på nært hald. Og dette er jo også samfunnsfag og historie, ja til og med geografiundervisning samstundes, seier Ulla.
- Les også:
– Eit oppegåande næringsliv
På Harøya har også dei tilsette på bedrifta I.P Huse fått høve til å vere til stades under fylkestingsmøtet. Bedrifta ligg på Harøya, og er sterkt inne i finansieringa av sambandet. Bedrifta leverer i første rekkje utstyr til den maritime industrien, og ser for seg Nordøyvegen som eit viktig bidrag til at bedrifta skal halde fram å vekse.
– Nordøyvegen er viktig for Nordøyane og heile regionen. Dette er eit område som har mykje å by på, med eit i høgste grad oppegåande næringsliv. Vegen er ei investering som vil generere inntekter for storsamfunnet.
- Les også:
- Les også:
– Positivt samfunnsrekneskap
Kennet Ulla seier han godt kan forstå at folk som ikkje har direkte nytte av vegen stiller spørsmål ved om 2,6 milliardar kroner er mykje pengar for ein veg til øyar der det ikkje bur så veldig mange menneske. Men pengebruken let seg absolutt forsvare, seier han.
– Uansett må det brukast mykje, mykje pengar på å halde oppe eit ferjesamband til øyane. Desse pengane bør heller brukast til å gje oss fast samband. Og investeringa kjem til å generere inntekter og det skaper mulegheiter. Det skal bli interessant å sjå den endelege samfunnsrekneskapen kring prosjektet, seier Kenneth Ulla.