På søndager er det størst aktivitet på nettdatingsidene.
Svenske datingstider opplever at mange tegner nye abonnementer på ukens siste dag, og den samme tendensen opplever norske Sukker.
Les også:
Merkbar forskjell
På søndager er det mange som har bedre tid, og da er vi på nett.
- Det er da man tar seg tid til å bli medlem, fylle ut opplysninger og tenke etter hva man søker. Vi har også merket at den tv-reklamen som sendes på søndager er den som gir aller best resultat for vår del, sier Sebastian Malmberg fra datingtjenesten Parship til Expressen.
Både nettaviser og datingstider opplever solid trafikk.
- Det stemmer at det er mange som er innom siden vår på søndager. Da har vi et jevnt trykk utover hele dagen, forteller Morten Gulliksen, direktør i Sukker til NRK.no.
Han forklarer videre at trafikktoppen er klokken 22.45 mandag kveld, men at søndag likevel er den beste dagen fordi det er så mange innom gjennom hele dagen.
- Vi har også flere nytegninger av abonnementer den dagen. Det er om lag 20 prosent flere nytegninger på søndager, legger Gulliksen til.
Les også:
Bruker mer tid
I tillegg til at det er mange som er på nett på søndagene, bruker vi også mer tid på sidene.
Kanskje har vi ekstra god tid på søndagene. Kanskje er vi lei av å være single på søndagene.
Mange snakker om «å ligge i skje på sofaen» denne dagen. Muligens er det den tanken som får oss til å lete etter en date, og kanskje den store kjærligheten, akkurat på søndag.
- Det er mange som er hjemme på søndagene og har bedre tid enn ellers. Vi ser at brukerne våre bruker lenger tid på Sukker på søndager enn resten av uken, opplyser Gulliksen.
Les også:
Mindre tabu
Tidligere var det litt flaut å innrømme at man lette etter kjærligheten på nettet. Etter hvert som flere datingsider vokser har det blitt mindre tabubelagt.
I tillegg har trolig kjørlighetsprogrammer som «Ungkaren» og «Jakten på Kjærligheten» gjort sitt til at det for mange har blitt helt greit å vise andre at de leter etter den rette.
Sukker har 64.000 profiler som de selv kaller for aktive brukere.
- Det vil si at de har vært inne på siden de siste to månedene, forklarer Gulliksen.
Da Sukker startet opp var de fleste medlemmene mellom 25 og 30 år, men nå er det stadig fler eldre som lager profiler.
Les også: