Bydelen Brenton, like ved Wembley i London, tar i bruk moderne teknologi når de i morgen introduserer sin nye resepsjonist for publikum.
Den blide kvinnen som møter deg når du kommer for å registrere en fødsel eller et dødsfall, for å gifte deg eller søke om statsborgerskap er nemlig ikke et menneske, men et hologram.
– Chanice er vår virtuelle assistent, og hun er den første av sin sort til å bli brukt av et kommunalt kontor, forteller bydelen på sine nettsider.
– Ikke kjernevirksomhet
Chanice skal være i stand til å svare på enkle spørsmål og hjelpe besøkende med å finne veien til kontoret de leter etter. Hun kostet nærmere 110.000 kroner, noe som har fått enkelte til å reagere.
– Dette er en utrolig sløsing. Pengene burde bli brukt på viktige tjenester. Når de kuttet i tilskuddet til bibliotekene sa de at de trengte pengene til ting som hjemmetjeneste og annen kjernevirksomhet. Et hologram er helt klart ikke kjernevirksomhet, sier Laura Collignon fra Brent SOS Librarys campaign til The Standard.
– Pen å se på
Kommunen forsvarer investeringen og sier at hologrammet vil spare bydelen for klart høyere lønnsutgifter.
– I dag må vi stadig lete etter innovative måter vi kan kutte kostnader på, og du får ikke noe mer moderne enn Shanice, sier James Denselow, sjefen for kundebehandling i Brenton.
– Jeg håper folk kommer ned og besøker henne neste gang de er på kommunesenteret, hun ser veldig bra ut og hun er veldig vennlig.
Shanice skal også få en egen touch-screen-funksjon slik at besøkende kan skrive inn hvorfor de er der og bli fortalt hvor de skal gå og hvilke papirer de trenger.
Slik vil Chanice møte publikum i Brenton kommunehus: