Hopp til innhold

Kulturstyrer utan mangfald

- Større etnisk mangfald i Frps bystyregruppe i Oslo enn i norske kulturstyrer, hevdar forlagsdirektør.

Anders Heger
Foto: Jarl Fr. Erichsen / Scanpix

Det var tid for å hauste erfaringar frå Mangfaldsåret 2008 då politikarar og representantar for kulturlivet møttest til konferanse i dag.

Men trass i regjeringa si store satsing på mangfald, ligg dei store kulturinstitusjonane langt bak både næringsliv og forvalting når det gjeld å rekruttere menneske med fleirkulturell bakgrunn.

I dag ga Kulturdepartementet ut bokea "Mangfold eller enfold", som skal oppsummere Mangfaldsåret.

- Alvorleg for norsk kultur

Anders Heger, forlagsdirektør i CappelenDamm, er ein av dei som har bidrege til boka.

- Eg satt og talde då eg skreiv. Frp si bystyregruppe i Oslo har fleire med innvandrarbakgrunn enn i styra til Nationaltheatret, Gyldendal, dei største kunstmusea og dei store bevilgande myndigheitene til saman - for der er det nemleg null!

Heger meiner fråværet av mangfald i kulturlivet er særs uheldig.

- Det er alvorleg for norske kulturkonsumentar, for vi byrjar å få eit kulturliv som ikkje speglar det faktiske Noreg.

- Kulturlivet er eit haleheng

Musikere fra mange verdenshjørner

Bilete frå opninga av Mangfaldsåret.

Foto: Tone Winje / NRK

Heger meiner det kan være naudsynt å øyremerkje pengar til å rekruttere menneske med fleirkulturell bakgrunn til stillingar i kulturinstitusjonar.

- Vi er eigentleg ikkje i fasen for repeseptar no, men for diagnose. Det første som må gjerast er at norsk kulturliv innser at dei faktisk er eit haleheng.

Kulturminister Trond Giske ser problemet.

- Mange av bidragsytarane til boka er inne på at kultursektoren, som ein trur går foran, faktisk heng etter resten av samfunnet når det gjeld mangfald.

Vil ikkje kvotere

Trond Giske

Kultur- og kyrkjeminister Trond Giske vil ikkje kvotere fleirkulturelle inn i kulturstyrer.

Foto: Guri Dahl

Men Giske trur ikkje at kvotering av fleirkulturelle til stillingar er vegen å gå.

- Vi vil ikkje nytte det som eit verkemiddel, men vi har stor merksemd rundt til dømes å få styra meir mangfaldige. I tillegg må kunstnarar, repertoar og publikum reflektere det mangfaldet som det norske samfunnet består av. Det handlar rett og slett om like mogelegheiter for alle.

Leif Pagrotsky var kulturminister då Sverige arrangerte mangfaldsår i 2006. Han meiner svenske kulturinstitusjonar er like ekskluderande som dei norske.

- Vi sette punktum for tidleg, i staden for å sjå framover. Ein må følgje opp det med mangfald betre, og anstrenge seg meir om resultata skal vedvare og debatten føre framover.

Kulturstrøm

  • Girl in Red med historisk milepæl

    Ho er den første norske kvinnelege artisten som har fått éin milliard strøymingar på ein song på strøymetenesta Spotify.

    Det er låten «we fell in love in october» som har bikka éin milliard, ifølgje VG. Låten blei gjeve ut i 2018.

    Marie Ulven Ringheim, som ho eigentleg heiter, seier til avisa at ho synest det er veldig gøy at ei låt som ho har skrive, produsert, miksa og mastra har resonnert så mykje.

    Girl in Red
    Foto: ANNA KURTH / AFP
  • «Victoria må dø» vant publikumspris

    Den norske filmen «Victoria må dø» vant publikumsprisen under årets Barnefilmfestival i Kristiansand.

    «Mounted Games» av Karen Houge vant årets pitchekonkurranse og «Smerteterskel» stakk av med prisen for beste kortfilm.

    Festivalsjef Cathrine Sordal forteller i en pressemelding at det har blitt vist 83 filmer fra 42 land under årets festival.

    Barnefilmfestivalen har i år delt ut 10 ulike filmpriser. Her kan du lese om alle vinnerne.

  • Aaron Sorkin skriv «The Social Network»-oppfølgar

    Aaron Sorkin held på med eit manus til det han kallar «ein slags The Social Network-oppfølgar», fordi han meiner Facebook har skulda for storminga av Kongressen i USA 6. januar 2021.

    Det sa Sorkin under ei direktesending av podkasten «The Town». Han vil derimot ikkje seia kvifor han meiner Facebook står bak storminga.

    Sorkin fekk ein Oscar for manuset til dramafilmen The Social Network frå 2010, regissert av David Fincher. Filmen tek for seg oppstarten av Facebook.

    Sorkin har tidlegare sagt at han ønsker å skriva ein oppfølgar som utforskar «den mørke sida» av Facebook, særleg dersom Fincher vil regissere.

    Aaron Sorkin
    Foto: GARY HERSHORN / Reuters