Fra i dag er det mulig å kjøpe radioreklame på P4 til 2004-pris, skriver P4 i en pressemelding. Det betyr at prisene senkes med 20 prosent. Samtidig har P4 en lyttergarantig for neste år, og lover minst 800 000 daglige lyttere.
– Nå er vi helt klare med det radioproduktet vi skal selge til neste år. Alle programmene er lansert, prislistene utarbeidet og ingen trenger å være i tvil om hvordan P4 skal høres ut til neste år. Derfor ser vi ingen grunn til å vente med å innføre de nye prisene, sier P4s salgsdirektør Trond Killingstad.
Lyttergaranti
P4 innfører garanter også sine annonsører at 800 000 daglige vil lytte til kanalen i 2004. Hvis lyttertallene blir lavere får annonsøren et større antall spotter.
– Vi skal få med oss lytterne over på nye frekvenser, og er ikke redde for økt konkurranse. Det blir bare morsomt. Vi har en realistisk målsetting om at P4 vil beholde 800 000 daglige lyttere til neste år, sier Killingstad.