For den som bryr seg om rekordar, vil den framtidige kryssinga av Romsdalsfjorden, vere noko å gle seg over. Her får ein sjå dimensjonar og tekniske løysingar utanom det vanlege.
Statens vegvesen la i dag fram eit nytt kostnadsanslag for E39 mellom Vik i Vestnes og Julbøen i Molde, og det viser seg at det blir 1,9 milliardar kroner rimelegare enn ein trudde. Prislappen som no ligg føre, blir på 14,5 milliardar kroner.
Som Storebeltbrua
Prosjektleiar Harald Inge Johnsen i Statens vegvesen seier dei tekniske løysingane blir tufta på kjende prinsipp, sjølv om dei er nyskapande. Og rekordar blir det altså.
– Brua over Julsundet får det lengste hovudspennet som nokon gong er bygd her i landet. Hardangerbrua har dagens rekord, men Julsundbrua får eit spenn som er 300 meter lenger, seier Johnsen.
Julsundbrua kjem på line med Storebeltbrua i Danmark, med same lengde på hovudspennet.
– Vindmålingane som er gjort i 2,5 år viser også at vindforholda er gunstige. Og vi har god kontroll på korleis ho skal utformast, seier prosjektleiaren.
Tryggaste tunnelen i landet
Vegvesenet kunne stolt også fortelje at den undersjøiske tunnelen under Romsdalsfjorden får ein tryggleik det ikkje er maken til i Noreg frå før.
– Vi får to parallelle tunnelløp, og maksimum 5 prosent stiging. Rømmingsvegane vil ligge tett, med 250 meters mellomrom.
Dette gjer at trafikantane møter ein heilt annan type tunnel enn dei er vandt til under sjøen.
Utfordringar
Sjølv om Møreaksen blir bygd på grunnlag av kjent teknologi, blir utfordringane fleire. Mellom anna ser vegvesenet at kryssområdet på Otrøya blir ei nøtt.
– Der blir det mykje sprengingsarbeid, og mykje skal skje samtidig. Kryssområdet blir svært trongt i eit område medfjellskjeringar. Nettopp der møter hengebrua tunnelar. Her stuper terrenget ut i sjøen, og dette blir utfordrande, seier Harald Inge Johnsen.
Reguleringsplanen for prosjektet er vedtatt i Vestnes og Midsund kommunar. No står dei siste avgjerdene att å ta i Molde, og dei kjem opp i kommunestyremøtet i desember.