Yngvars treningsvideoer

Den korteste veien til et mer aktivt liv, er fra sofakroken til stuegulvet.

Yngvars treningspodkaster
Foto: Ole Kaland/NRK og Colourbox.com

Bedre Puls-trener Yngvar Andersen har laget halvtimes styrkeprogrammer for deg som vil ha en variert økt for hele kroppen. Den ene videoen er for deg som vil trene alene, den andre for deg som vil ha med kjæresten, en venn eller kanskje en sønn eller datter. Yngvar anbefaler at du gjør dem to ganger i uka.

TRENINGSVIDEO 1: 30 minutter for én

TRENINGSVIDEO 2: 30 minutter for to

Gjør øvelsene samtidig med Yngvar. Han gir også instruksjoner om hvordan du kan justere vanskelighetsgrad og intensitet etter din egen form.

Utstyret Yngvar bruker er lett å finne hjemme: En vaskebøtte med minst 2-3 liter vann oppi, to fulle halvlitersflasker med vann og et håndkle.

Beveg deg litt i 5 minutter før du starter, for eksempel kan du løpe på stedet hvil, danse eller svinge armene.

Enkeltøvelser

Yngvars enkeltøvelser er delt inn i fire nivåer etter hvor godt trent du er fra før. Nivå 1 er for nybegynnere, nivå 2 er for deg som har trent litt siste året, nivå 3 for deg som har trent en del og nivå 4 for deg som har trent mye.

I videosnuttene oppgir Yngvar et antall repetisjoner og sett. Blir det for lett for deg, kan du gjøre flere repetisjoner og flere sett - eller du kan gjøre øvelsene tyngre. Generelt skal du ta i til du er utmattet i hvert sett - vel og merke når du har øvd inn teknikken slik at du gjør øvelsen riktig.

Nivå 1

Nivå 2

Nivå 3

Nivå 4

TV og radio

Helene sjekker inn - på asylmottak. Norsk dokumentar.
I fem døgn bor programleder Helene Sandvig sammen med asylsøkere på Dikemark Asylmottak. Det blir et tøft møte med en helt annen virkelighet.
Aida sov et helt døgn og Halvor får ikke sove uten å gjøre et spesielt triks. Hva feiler det dem? Tre butikkansatte med nettbrett utfordrer legelaget i kveldens episode. Programleder: Kjetil Røthing Askeland. Sesong 2 (4:8)
Norsk dokumentarserie. I tre månender har de 8 ungdommene hatt samtaleterapi med psykolog Peder Kjøs, og sammen har de funnet veier for å endre livene sine. Psykolog Peder Kjøs og gruppa trener Trine i å tørre å være seg selv. Malin gjør store fremskritt, og Kira med ME kjenner energien komme litt tilbake. Fredrik kommer frem til en løsning han vil prøve på. (8:8)