Det er Norsk Kundebarometer som har spurt 8500 nordmenn om deres mening om bedrifter de har vært innom i løpet av året, skriver Dn.no.
Svarene de har fått inn, har deretter blitt gjort om til en poengsum mellom null og 100:
80-89= svært tilfreds
70-79= tilfreds
60-69= likegyldig/midfornøyd
50-59= klart misfornøyd
Fem på topp
1. Toyota 83,0
2. Time ekspressen 81,0
3. Flytoget 80,9
4. Audi 80,2
5. Skandiabanken 80,1
Fem på bunn:
1. Lidl 51,9
2. Notar 55,5
3. Joker 57,1
4. Hafslund Strøm 57,7
5. McDonalds 57,8
I gruppen likegyldige/misfornøyde finner vi blant annet kjente bedrifter som DnB Nor, Nordea, Statoil og Rema 1000.
Ser man resultatene per bransje, er Alliance det best likte apoteket, Aftenpostende er på topp blant avisene, Skandiabanken blant bankene, Meny blant butikkene og Gjensidge Nor blant eiendomsmeglere.