Men så til poenget: Tidligere hadde jeg mulighet til å slå av ruteren når jeg ikke brukte nettet, noe jeg ikke lenger har anledning til. Digital har fratatt meg denne muligheten. Kontaktet Digital og lurte på om det var feil med systemet siden jeg ikke kunne slå av ruteren lenger.
Svaret var at de hadde tatt fra meg denne muligheten. Det var så mange som ringte og mente de hadde feil på ruteren sin, og så hadde de bare slått av denne. For å slippe alle disse telefonene hadde de fratatt abonnentene muligheten til å slå av ruteren. Har Digital rett til å gjøre dette?
Mvh Karin H. Hansen
Svar:
Digital står nok i dette tilfellet fritt til å levere rutere uten av og på- knapp. Men fra et kundeserviceperspektiv leverer ikke Digital det kundene etterspør, noe de bør etterstrebe.
Som en ”kriseløsning”, inntil Digital eventuelt gjeninnfører av og på-knappen, kan du eventuelt trekke ut kontakten for å unngå nevnte stråling fra ruteren.
Hilsen Thomas Nortvedt, Forbrukerrådet