NRK Meny
Normal

Ekstremritt sikret sponsoravtale

DnB Nor har gått inn som hovedsponsor for ekstremsykkelrittet Offroad Finnmark.

Sponsoravtale mellom DnB Nor og Offroad Finnmark.

Sven Tore Nilsen har prøvd seg på 70-mila over Finnmarksvidda. Neste år stiller han forhåpentligvis til start med et toppet lag fra egne rekker. Her omkranset av Trond Hanssen og Rane Kristensen fra DnB NOR samt Jørund Greibrokk og Ida Bjørgen fra Offroad Finnmark.

Foto: Elisabeth Andersen / Origo

– Største milepælen etter selve oppstarten av ekstremsykkelrittet! Slik beskriver sykkelentusiast og gründer Jørund Greibrokk signeringen av sponsoravtalen mellom Offroad Finnmark og DnB NOR.

Syklist, Offroad Finnmark

Terrenget krever mye av syklisten.

Foto: Nyhetsspiller / NRK

Partene har blitt enige om å ikke offentliggjøre hvor stort beløp banken går inn med eller andre detaljer i avtalen. Presseansvarlig i Origo, Elisabeth Andersen, bedyrer at avtalen er god for begge parter.

– Vi er blitt enig om å ikke gå ut med den økonomiske rammen for avtalen, men det er snakk om en betraktelig sum. DnB Nor er tross alt rittets hovedsponsor, sier Andersen.

Et skikkelig blodslit

Offroad Finnmark har to distanser, den lengste på 700 kilometer og den kortere på "bare" på 300 kilometer.

Daniel Boberg Leirbakken og Sven Tore Nilsen under Offroad Finnmark

Daniel Boberg Leirbakken og Sven Tore Nilsen under Offroad Finnmark 2009.

Foto: Jon Vidar Bull/Offroad Finnmark

Rittet på 700 kilometer har start og målgang i Alta, og da sykles det på kjerreveier, stier og tråkk. Rittet foregår i perioden 16.til 23. juli.

Offroad Finnmark 300 arrangeres i tidsrommet 17. til 19. juli. Dette rittet svinger innom tre fjellstuer og et grendehus. Disse fungerer som sjekkpunkter.

DnB NOR-sjef i Alta Rane Kristensen begrunner bankens engasjement med at de liker konseptet og at de ser et stort potensial for den videre utviklingen. Dessuten står rittet for verdier som DnB NOR vil assosieres med; vilje og gjennomføringsevne.

– Rittet har et enormt markedspotensial både nasjonalt og internasjonalt, og en god mulighet til å vokse seg større enn det godt etablerte Finnmarksløpet. Rett og slett fordi mange flere har en sykkel enn et hundespann i bakgården. En stor deltakelse vil gi ringvirkninger i hele Finnmark, mener Kristensen.