– Det er klart ein huskar tilbake, seier Nils Kristiansen, som er kaptein på lasteskuta Hagland Captain.
Då Hurtigruteskipet «Kong Harald» fekk motorstans tysdag og det nok ein gong vart sett i verk ein dramatisk redningsaksjon, kom minna tilbake.
Nils Kristiansen veit korleis det er å vere i havsnaud i det området. Den same dagen som cruiseskipet Viking Sky, med over 1300 personar om bord, var meter unna å gå i fjøresteinane i mars 2019, fekk lasteskipet hans også motorstans.
–Mistar du motorkraft over Hustadvika er det alvorleg, seier Kristiansen.
Mange forlis
Havstykket over Hustadvik er rekna for å vere eitt av dei farlegaste i landet og gjennom historia har det skjedd fleire forlis.
Inge Fagerheim er los for Kystverket og lommekjend i området.
Han fortel at havstykket er utfordrande og sjøfolka er ekstra på vakt her. Storhavet står rett inn, samstundes er det mykje holmar og skjer.
– Visst båten mister maskinkraft blir det problem. Du har ikkje eit stort område å drive på før du treff holmar og skjer på begge sider av skipsleia, forklarar Fagerheim.
Kvart minutt tel
Studentane som skal bli skipsførarar øver på motorstans når dei kryssar Hustadvika i simulatoren.
– Ein blir litt stressa, men det er difor vi øver så mykje som vi gjer. Det skal ikkje vere så mykje tenking, men mest handling når du først er i situasjonen, seier Peter Ludvig Flatmark.
Norvald Kjerstad ved NTNU i Ålesund seier at den korte vegen til fjøresteinane kan bli dramatisk.
– I havet kan ein få motorstans og tillate seg å drive nokre timar utan at det får konsekvensar, men på Hustadvika tel kvart minutt, ifylgje Kjerstad.
Han prisar seg lukkeleg ovet at ankeret på hurtigruteskipet heldt.
– Ankeret er den tryggleiken ein har tilgjengeleg i slike situasjonar. Denne gongen såg det ut til å fungere slik det er tenkt, i motsetning til Viking Sky. Då heldt ikkje ankeret og situasjonen var atskilleg verre, seier Kjerstad.
Tankane kjem i uvêr
Sidan den dramatiske redningsaksjonen då Nils Kristiansen og mannskapet på lasteskipet blei berga av eit helikopter i 2019, har han passert Hustadvika mange gongar. Det er rutine og han er ikkje redd.
– Å vere sjømann handlar om å ta dei rette vala. Vi lukkast som regel, seier Kristiansen.
Men han innrømmer at å passere Hustadvika i dårleg vêr gjer han ekstra merksam.
– Eg tenker på det når vêret er dårleg. Då er du ikkje heilt komfortabel i situasjonen, seier Kristiansen.