Et halvt år etter at Telenor gikk ut og erklærte storsatsing på kundeservice, topper bedriften fortsatt forbrukernes hatliste.
På verdens forbrukerdag onsdag 15. mars oppfordret Forbrukerinspektørene sine seere til å stemme på Norges dårligste servicebedrift. Mer enn 1850 personer fulgte oppfordringen på nrk.no, og aller flest stemmer fikk altså Telenor.
Det gikk an å stemme på en av 13 «nominerte» bedrifter/etater. Tre selskaper skilte seg ut i «toppen»:
Telenor fikk 22 prosent av stemmene.
Hakk i hel, med 19 prosent, følger et annet teleselskap: NextGentel.
Bronsen går til Elkjøp, som tok drøyt 16 prosent av stemmene.
Informasjonssjef Arild S. Johannessen er ikke fornøyd med Telenors dårlige rykte, og lover å rette opp statusen. Foto: Telenor
Telenor vil kjempe
- Det må tas hensyn til at Telenor er et veldig stort selskap med millioner av kunder, sier informasjonssjef i Telenor, Arild S. Johannessen.
Selskapet er likevel ikke fornøyd, og lover å forsette sin tydeligvis seige kamp mot sitt eget dårlige rykte.
NextGentel har pådratt seg mye vrede på grunn av at kundene ikke når gjennom på telefonen når de trenger hjelp. Da FBI ringte for å be om kommentar, var ingen av sjefene tilgjengelig før i morgen…
I et slags mellomsjikte, med 10 prosent, finner vi SAS Braathens. Den siste tids komplikasjoner må nok ta mye av skylden for det.
De andre selskapene fikk jevnt over ganske få stemmer. Verdt å merke seg er at de offentlige etatene som Skattevesenet og Lånekassen kom ganske godt ut av det.
På den attraktive sisteplassen på denne kåringen finner vi Norwegian. Bare 1,1 prosent mener de er Norges dårligste servicebedrift.