Kontakt lærer eller administrasjon
Ta opp saken muntlig så raskt som mulig med læreren eller skolens administrasjon. Vær konkret. Hva er du misfornøyd med?
Registrer mangler
Før en logg over det du er misfornøyd med. For eksempel mangel på undervisning og læremateriell, praksisplasser eller veiledning. Registrer også når og med hvem du tok opp problemet.
Skriv et brev
Dersom du fremdeles er misfornøyd etter å diskutert saken med skolen bør du klage skriftlig. Gjør dette så raskt som mulig og vær konkret. Hva er du misfornøyd med?
Søk eksperthjelp
Hvis du ikke blir enig med skolen etter muntlig og skriftlig klage, kan du kontakte noen som kan hjelpe deg videre med saken. For eksempel gratis rettshjelp fra jusstudenter, elevorganisasjoner eller Forbrukerrådet.
For å forhindre at andre kommer i samme situasjon som deg, kan du klage inn skolens markedsføring eller avtalevilkår til Forbrukerombudet.