- Båtmarknaden er hardt ramma. Det gjelder å prute, no kan du få opp til 25 prosent avslag på listeprisen på enkelte båtar, seier Amund Rich. Løken.
Han er reportasjeleiar i bladet Båtmagasinet, og har har saman med kollega og redaksjonssjef Atle Knutsen samanlikna tre ulike dagsturbåtar på oppdrag for Forbrukarinspektørane.
Tre båtar
I denne testen har vi samanlikna båtar som i utgangspunktet er veldig like. Den norske Ibiza og finske Yamarin er begge innarbeidde på den norske markanden.
Difor har vi denne gong også valt å ta med utfordraren Sting, som blir produsert i Polen og no vil kjempe seg inn på den norske båtmarknaden.
Sjøeigenskapar
I testen er det lagt vekt på fem hovudpunkt. Det viktigaste er sjølvsagt kor god båten er i sjøen. Alle dei tre båtane klarar seg svært godt på dette punktet.
Størst er skilnaden på utforminga og dei praktiske løysningane i dei tre ulike båtane. Mellom anna er det lagt vekt på kor god førarposisjonen er og korleis den er utstyrt.
Vidare har vi kikka nærare på dei praktiske løysningane, som er alt frå sofagruppe/sengeplass til ombordstigning og praktisk bruk ved sjøsportaktivitetar.
Motoren er ein annan viktig del av testen. Avgjerande her har vore forbruket av drivstoff og støynivået.
Desse tre båtane er testa:
(Forbruk og støy målt ved 35 knop)
Det er først og fremst på dei praktiske løysningane testvinnaren skil seg ut. I følgje Atle Knutsen i Båtmagasinet har den norske båten gode løysningar både for ombordstigning, førarposisjon, i sofagruppene og i tilrettelegginga for sjøsportaktivitetar som ein familiebåt må ha.
Rett og slett ein solid båt som gir eit massivt inntrykk, konkluderar Båtmagasinet sin redaksjonssjef.
Dyrare import
Amund Rich. Løken meiner det gjeld å kome i gang om du skal sikre deg ein god pris på ein ny båt. Styrkinga av amerikanske dollar, yen og euro gjer at båtane vil bli dyrare å importere til Norge.
- Eg trur at dette vil gi ein snarleg og kraftig prisauke frå den store nedgongen vi har sett siste tida. Sjølv om nokre båtar er produsert i Norge, så er motoren som utgjer halve prisen importert for eksempel frå Japan.
- Eg ville nok ikkje venta for lenge om eg skulle kjøpt meg ny båt, seier båtjournalisten til Forbrukarinspektørane.
Brukt båt?
Eit alternativ til å kjøpe heilt ny båt er likevel å kikke på bruktmarknaden. Til liks med nybåtsalet stogga salet av brukte båtar nesten opp i fjor.
- Det gjer at man kan finne gode kjøp også her, fortel Løken som understrekar at dette er hans vurdering og at det er vanskeleg å sjå inn i krystallkula. Det er samtidig viktig å vite at ein ny båt held seg langt betre i pris enn kva ein ny bil gjer.