Kommune brukte 350.000 kroner på Twitter-kampanje mot stortingspolitikarar – Annonseringa har i beste fall liten effekt, meiner marknadsføringsekspert. Av Oddgeir Øystese og Bergit Sønstebø Svendseid
Då Vilnius fekk turistane til å kome med sex-reklame, fann Oslo eit potent svar Det var mange som kom då Vilnius profilerte seg som Europas g-punkt. Då ein komikar gjorde narr av kampanjen, følgde Oslo opp med å ta tittelen som Europas klitoris. Av Espen Alnes
Datter (6) fikk reklame i posten – hvem som helst kan få barnas adresser HAUGESUND (NRK): Haugesund kommune leverer ut klasselister til alle som ber om det. Pappa Håkon Falnes frykter sensitiv informasjon kan havne i feil hender. Av Rosa Iren Villalobos
Sendte ut reklame etter vannkrisen: – Umoralsk å skape frykt på denne måten Etter vannkrisen på Askøy har innbyggere fått reklame i posten fra et vannrensingsfirma med spørsmål om «vannet er utrygt». Spekulativt, mener varaordføreren. – Vi har en plikt til å opplyse om mulige løsninger, sier firmaet. Av Ingrid Aarekol
Bygde fotopunkt til 20 mill. – men manglar framleis mobildekning tre år etter opninga UTSIKTEN, BALESTRAND (NRK): Då Utsikten på Gaularfjellet opna i 2016 hadde det kosta over 20 millionar kroner å realisere. Tre år seinare er det framleis umogleg for turistane å poste bilete i sosiale medium frå staden. Av Benedikte Grov og Ola Weel Skram
Idyllisk reklameplakat for Arctic Race of Norway viser sted sykkelrittet aldri vil gå – Det er litt pinlig da. Er det slik at de ikke kan geografien? Av Ole-Fredrik Lambertsen og Andreas Budalen
Reklamerer for plastisk kirurgi med falske bilder av fornøyde kunder Aleris bruker falske bilder av tidligere pasienter til å reklamere for plastisk kirurgi på nett og i sosiale medier. Det er uønsket markedsføringspraksis, mener Helsetilsynet. Av Tuva Skei Tønset
Forbrukertilsynet bekymret: – Annonsører ber om at innlegg ikke merkes som reklame Annonsører bruker unge folk med mange følgere i sosiale medier i sine reklamer. Forbrukertilsynet er bekymret for at annonsørene utnytter at de unge ikke kan regelverket. Av Petter Pettersen og Anne Lindholm
Kondomeriet brukte byvåpen med rumpehull: – Strengt forbudt Sexkampanje stanses. – Vi hadde håpet kommunen hadde humor, sier erotikkjeden. Av Ole-Fredrik Lambertsen