Kroppen på sofaen, ønskjelister på PC-en og kredittkortet i handa. Det er noko skremmande enkelt med å kjøpe ting via nettet.
Det gjeld sjølvsagt innkjøpet av julegåver til foreldre, søsken, born og venner.
Og i år vil den samla innkjøpssummen for julegåver i Noreg halde fram med å auke.
Ifølgje handelsorganisasjonen Virke kjem nordmenn til å handle for nesten 50 milliardar kroner i desember.
Det er ein auke på tre prosent samanlikna med fjoråret.
Saka held fram under bildet.
– Merkar det tydeleg
Trass dei høge summane, og auken i julegåveomsetninga, fryktar dei fysiske butikkane. For nettbutikkane tek over.
– Ein merkar tydeleg at det blir fleire små ordrar enn vi har til vanleg.
Det seier André Stornes i Ulsteinvik. Han har drive netthandle innan elektronikk og foto i 10 år. No merkar han godt at jula nærmar seg.
– Vanlegvis sel vi mest til bedrifter, men før jul sel vi meir mindre pakkar.
– Ordrar for rundt 500 til 1000 kroner, seier Stornes.
Merkar òg konkurransen
Han ser at netthandelen overtek den shoppinga folk tidlegare har gjort på kjøpesenter og lokale butikkar.
– Ja, det er klart vi gjer. Butikkar merkar nok netthandelen.
– Men vi som driv nettbutikkar merkar òg den harde konkurransen. Fleire prøver seg på nettet, og på små ting som elektronikk er der konkurranse frå utlandet òg, fortel Stornes.
I desember er han i éin av bransjane som minst doblar omsetninga.
– Utfordrande
Netthandelen står sterkare enn for få år sidan, og Bergsvein Brøske ved Amfi Sunndal ser at bransje må fornye seg.
– Over tid er det ikkje tvil om at det blir veldig utfordrande for butikkar og ulike bransjar. Ein må fornye seg.
Han trur fleire vil få det tøft.
– Ein risikerer at fleire ikkje klarer konkurransen mot nettet.
– Nokre vil ikkje få det til å gå rundt økonomisk, noko som gjer at dei må kaste inn årene, trur Brøske.
Kvar handlar du julegåvene dine? Og korleis trur du julegåveinnkjøpa vil skje 10 år fram i tid?